• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Barf - Mush

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Barf - Mush

Det som skrämde mest i Vetrinär förbundets informationschefs uttalande var att han verkar inte veta något om hundraser. Det finns ett fåtal raser som klassas som sällskapshundar och som inte är framavlade för annat, men Labrador till hör definitivt inte de raserna. Att de sen har lätt för att gå upp i vikt stämmer, men det är det fler raser som har... Alla hundar måste få jobba både fysiskt och mentalt...
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Barf - Mush

Hills är bättre än Royal Canin men det innebär inte att det är bra!

Något som är väldigt avslöjande är att innehållsdeklarationerna på kattmaten saknar det allra viktigaste, uppgift om andelen socker (kolhydrater) i "maten".

Vad detta beror på överlåter jag med varm hand till läsaren att själv räkna ut! :D:D:D Insikten om vad det är som gör oss överviktiga har ju faktiskt ökat markant på sistone men sockerindustrin kämpar vidare i den tilltagande motvinden. Undrar hur länge dom klarar det. Snart har dom tappat all trovärdighet!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Barf - Mush

Nästan alla veterinärer vill sälja Hills djurmat. Royal Canin fodret anses som sämre. Men detta Hills vet jag inte om är så mycket bättre, finns till både katt och hund, vissa produkter får bara säljas av veterinärer enligt uppgift...

Kolla Sällskapsdjur, Hund, Katt, Kattunge - Hills Pet man blir inget gladare av de innehållsförteckningarna...

Klicka!
kat.JPG

Sådan reklam är ovärdig, minst sagt! Den riktar sig direkt till de okunniga som litar på kattmatsproducenterna. Ett djur som enbart äter torrfoder riskerar njurproblem på grund av vätskebrist. Detta vet foderindustrin mycket väl! Konstigt vore det annars. Man skulle faktiskt kunna säga att allt torrfoder är olämpligt som föda för katter och i många fall direkt skadligt!

Foderindustrins lösning på detta är en mängd dyra specialfoder som ska avhjälpa diverse krämpor som det ordinarie fodret åsamkar de stackars djuren! Konstigt att någon går på det idag!

Kommersiellt lysande men plågsamt för djuren!
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Barf - Mush

Foderindustrin har lösningar på alla de sjukdomar som kan orsakas av torrfoder till katter!

Klicka!
kat2.JPG

Va bra! Då känns det tryggt att ge torrfoder till katten! :D:D:D

Läs och rys!

Prescription Diet

Jappe
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Barf - Mush

Det ljusnar långsamt! Fler och fler har upptäckt att katter är carnivorer - köttätare och vissa kattmatstillverkare följer med i trenden och erbjuder spannmålsfria alternativ. Orijen har kanske bildat skola här. Något förvånande finns inte Eukanuba med!

Sockerindustrins representanter med Whiskas, Kitekat, Purina, Hills och Royal Canin i spetsen ändrar sig inte! I stället för spannmålsfritt försöker dom locka kunder med fraktfritt och annat som jag hoppas konsumenterna genomskådar. De allra billigaste alternativen som finns i livsmedelsaffärerna har jag inga uppgifter på, men dom är ju inte intressanta ändå - i varje fall inte för dem som tycker om sin katt.

Jappe
 
Toppen