• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

bara förnamnen och kommun?

F

F.d. 30146

Guest
Hej!
Är det möjligt att börja sin släktforskning om man bara har förnamnen på släktingar plus kommun?
 

keskendal

HBK Medlem
Inlägg
253
Kommun
Höör
HBK-Nr
4990
Medlemskap
2025
Sv: bara förnamnen och kommun?

Hej,
helt omöjligt är det inte, men har du födelsetid, d.v.s. dag, månad, år, går det relativt lätt. Årtalet är det viktigaste, sen kan man leta i födelseböckerna. Hör av dig om du vill ha hjälp att komma igång. Jag har tillgång till de flesta av de hjälpmedel man behöver.
Karin;)
 
Senast ändrad:
F

F.d. 30146

Guest
Sv: bara förnamnen och kommun?

Tack för otroligt snabbt svar.
Kan jag skicka ett privat meddelande till dig, alltså "genom" husbilsklubben?
Vägkung
 

keskendal

HBK Medlem
Inlägg
253
Kommun
Höör
HBK-Nr
4990
Medlemskap
2025
Sv: bara förnamnen och kommun?

Hej,
ja det kan du. Gå in i medlemslistan på "K" och leta reda på mitt användarnamn keskendal (finns på sid 42 under "K"). Klicka på sänd e-post och skriv in ditt meddelande. Jag kommer att få det i min e-post och sedan kan vi ha direktkontakt via mail. Vill helst inte uppge mailen öppet, den är för medlemmar, inte alla som kan gå in på forumet. Hoppas jag inte missförstått reglerna för forumet. Webbansvariga får rätta mig i så fall.
Karin;)
 
F

F.d. 30146

Guest
Sv: bara förnamnen och kommun?

Nu har jag skickat ett e-mail till dig.

PS: Jag döpte mailet till släktforskning.

Med vänlig hälsning
Michael
 

keskendal

HBK Medlem
Inlägg
253
Kommun
Höör
HBK-Nr
4990
Medlemskap
2025
Sv: bara förnamnen och kommun?

Hej,
undrar vart ditt mail tagit vägen. Det finns inte i min brevlåda och det brukar inte ta så lång tid att komma fram. kollade nu i morse, senast vid kvart i tio. kan du försöka skicka det en gång till så får vi se om det dyker upp.
Med släktforskarhälsningar
Karin;)
 
F

F.d. 30146

Guest
Sv: bara förnamnen och kommun?

Nu så, nu har jag skickat ett mail till dig, det blev till din privata mailadress.
 
Toppen