1. Det har skett ett felaktigt utskick!

Av misstag har det gått ut ett mail som påminner om medlemsavgiften. Ni kan helt bortse från detta mail! Och ni behöver inte göra något, vad än mailet säger.
    Vi felsöker orsaken just nu och ber om ursäkt för olägenheter.

Stäng meddelande

Backkamera

Tråd startad i 'Säkerhet o Larm' av sm7asl, 19 Juli 2010.

1. sm7asl

sm7asl FD. HBK Medlem 2016

Kommun:
    Höganäs
    Är det någon som har erfarenhet av MarQuant trådlöst kamerasystem, som Jula rear för 995:- bestnr 441-069?
    Undrar Göran

2. Göran & Carola

Göran & Carola HBK Medlem

Kommun:
    Umeå
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    4230
    sm7asl gillar detta.
  3. sm7asl

sm7asl FD. HBK Medlem 2016

Kommun:
    Höganäs
    Sv: Backkamera

Jag ser att räckvidden är 8 meter för kameran. är det normalt?

4. Peterpan

Peterpan FD. HBK Medlem 2017

Kommun:
    Karlskoga
    Medlemskap:
    2017
    HBK-Nr:
    2924

Köp inget trådlöst system! Det fungerar inte bra och ni blir bara besvikna. Köp ett system som behöver en kabel mellan kamera och fördelare.
    Kabeln drar man bak in i bilen och nedåt och ut ur till bilens botten, sedan fram under bilen till bildelen och upp till instrumentpanelen.
    Köp gärna ett system i internet från kontineten, men undvik system från Kroja resp Luis (samma företag) i Tyskland.
    De säljer billiga Kina-prylar som är inte håller måttet, kamerorna saknar slutare och flimrar och systemen går sönder trots internet-löften om 4 års internationell garanti.
    Vid en ev. skada bestäms ensidigt av företagsledningen att garantin inte gäller för köpare från utlandet. Personalen, speciella vissa kvinnliga blir, vid ev garantianspråk mycket otrevliga och osakliga.
    Efter att ha köpt 2 kameror hos Kroja resp. Luis som inte fungerar och ska skrotas, har nu jag köpt en Waeco 790 i Sverige som fungerar utmärkt.

Köpa billigt blir dyrt och tär på hälsan!

Det är som med verktyg. Billiga verktyg blir dyra då de förstör....

Senast ändrad: 21 Juli 2010
    Rolandn och sm7asl gillar detta.
  5. DACF-2941-Henrik

DACF-2941-Henrik HBK Intresserad

Kommun:
    Danmark

Vær opmærksom på at Waeco-kameraer nu også sælges separat uden display - xxxx"NAV" med vanlig PAL/RCA stik. herved opnår man at kunne skifte de to dele ud hver for sig.

Selv tænker jeg på DET MINDRE cam50nav

sm7asl gillar detta.
  6. Wizard

Wizard HBK Medlem

Kommun:
    Mark
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    5342

Jag köpte en av Julas backkameror igår. Den är i och för sig inte monterad än, men jag blev förvånad över hur hög kvalitet det verkar att vara trots det låga priset.
    Jag tänker montera den innanför bakrutan (som jag ändå inte ser igenom med backspegeln) så blir det inga problem med vatten od. Då slipper signalen från kameran att tränga genom väggar od så det blir förhoppningsvis inga problem med överföringen.
    :msn_fingerscrossed::msn_fingerscrossed:
    Jag hade först tänkt att montera backvarnare, men det gick inte för cykelstället skulle ge falsklarm.
    :rolleyes:

sm7asl gillar detta.
  7. Göran T625

Göran T625 HBK Medlem

Kommun:
    Norrköping
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    20332

Mina erferenheter av trådlös backkamera är negativa! På grund av reflektioner blir bilden ostabil. Jag löste det på så sätt att jag gick in i kameran och hämtade videosignalen 1 volt peak to peak och kopplade in den direkt i monitoren. mitt råd; Köp en trådbunden redan från början!

Bästa 73 de Göran/SM5AWU

sm7asl gillar detta.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.