• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bästa vägen till Albanien?

M

Misty

Guest
Vi tänkte köra till Albanien. Någon som kört dit? Bästa vägen och kanske inte över de värsta bergen. Hade varit trevligt att höra om någon varit där. Är campingarna ok osv.Tackar i förväg för svar.
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Vi tänkte köra till Albanien. Någon som kört dit? Bästa vägen och kanske inte över de värsta bergen. Hade varit trevligt att höra om någon varit där. Är campingarna ok osv.Tackar i förväg för svar.
Vi är två av många som har varit där de senaste fem åren. Jag har skrivit mycket om Albanien här på forumet.
Sök på Albanien i detta forum och du skall finna några svar. Du kan också följa denna länken!
Om du blir medlem får du tillgång till Husbilsplatser / Campingar i Albanien.
Önskar er en trevlig resa till Albanien.
VH Julian
 

Bettan o Einar

HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
7470
Medlemskap
2025
Brukar aldrig skriva på någonting, men... Hm inte för o vara "sån" men 54 inlägg o inte medlem? Varför?
Finns flera som skriver flitigt, men ändå inte vill vara medlemmar.
Har sett någon som varit "HBK intresserad" sen 2016 och skrivit mer än 150 inlägg.

Hälsar
Bettan o Einar
 
M

Misty

Guest
Svarar de som tycker att jag borde vara medlem: Ja, absolut men vi har varit utan husbil i två år så det har inte blivit av. Samtidigt så kan man ju skriva 300 inlägg utan att vara det. Jag vet att man får flera fördelar med ett medlemsskap och kanske är det något som står på agendan. I alla fall är det ju frivilligt att svara en icke medlem och nu har ju denna tråd blivit något helt annat än det jag efterfrågade. Försöker hitta info någon annanstans så inte fler blir irriterade. Mvh Misty
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Suck! o_O
Det får räcka med sucken!:(
Julian
 
Senast ändrad:

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Gå med i FB-gruppen "Vi som åker till Albanien med husvagn/husbil". Trevliv resa!
Jag hade precis skrivit ett långt informativt inlägg om resvägar till och i Albanien men tappade motivationen att lägga ut det här! Hur kommer man till den där FB-gruppen? Min fru är med i FB, hon kanske vill lägga ut det där om intresse finns!
Lägg ut! Lägg ut! Lägg! Ut! Jag låter som Bosse Holmström! :D Julian
 

MaJe

HBK Medlem
Inlägg
560
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
15405
Medlemskap
2025
Amstel
Jag hoppas du ändrar dig och även vill lägga ut tipsen här. Vi är många som skulle uppskatta det och som också suckar djupt över att gnällspikar som ska lägga sig i varenda diskussion med saker som inte hör till ämnet.
Men jag vill inte att de ska vinna utan hoppas att vi andra kan kämpa emot och fortsätta utbyta erfarenheter tips mm i en vänskaplig anda. Snälla - hjälp mig i detta arbete och lägg ut tipsen även om några få förstör. Vi är MÅNGA som uppskattar det i det tysta!

Misty
Hoppas du också orkar fortsätta delta som intresserad eller medlem!
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Tack Maje!
Det är lugnt!
Jag sparar mina inlägg med info om Albanien till en annan tråd, Greklandstråd eller en särskild Albanientråd.
Samtidigt undrar jag vad som finns på FB som inte finns här på HBKforum? Lite nyfiken är jag allt, är det något jag går miste om? Vad är det som är så bra med FB?:msn_quest:
Jag är en FBvägrare och min fru säger att jag inte går miste om något men kan jag lita på det?:)
Som sagt, jag återkommer om Albanien, hav tålamod!
Men gå med i Facebook??? Skall jag verkligen sälja mina principer så enkelt??? :D
Julian
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.191
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Jag hade precis skrivit ett långt informativt inlägg om resvägar till och i Albanien men tappade motivationen att lägga ut det här! Hur kommer man till den där FB-gruppen? Min fru är med i FB, hon kanske vill lägga ut det där om intresse finns!
Lägg ut! Lägg ut! Lägg! Ut! Jag låter som Bosse Holmström! :D Julian

FB-gruppen som jag nämnde skulle uppskatta om ni lade ut lite av all er kunskap från era resor och självklart vill jag också veta mera om Albanien som du ännu inte delat med oss
Be din fru söka under grupper så hittar ni Albaniengruppen plus flera andra grupper för oss som reser med husvagn/husbil
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
FB-gruppen som jag nämnde skulle uppskatta om ni lade ut lite av all er kunskap från era resor och självklart vill jag också veta mera om Albanien som du ännu inte delat med oss
Be din fru söka under grupper så hittar ni Albaniengruppen plus flera andra grupper för oss som reser med husvagn/husbil
Som sagt vi (jag) är FB-idioter! Hon har hittat gruppen men vet inte hur hon kommer med där??? Jag håller mig på behörig avstånd. Finns där någon intressant info att inhämta eller är det lika ytligt som det mesta jag har sett på FB. Ursäkta mig, missförstå inte min ton, vill inte vara nedlåtande eller döma/värdera, problemet ligger säkert hos mig, jag är nog lite för "rak"! Tyvärr förstår jag mig dåligt på FB och Stina är inte till nå'n större hjälp.
Visst har vi kommit från pudelns kärna men det skall jag rätta till senare, så snart jag har kommit underfund med FB.:D
Julian
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.191
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Som sagt vi (jag) är FB-idioter! Hon har hittat gruppen men vet inte hur hon kommer med där??? Jag håller mig på behörig avstånd. Finns där någon intressant info att inhämta eller är det lika ytligt som det mesta jag har sett på FB. Ursäkta mig, missförstå inte min ton, vill inte vara nedlåtande eller döma/värdera, problemet ligger säkert hos mig, jag är nog lite för "rak"! Tyvärr förstår jag mig dåligt på FB och Stina är inte till nå'n större hjälp.
Visst har vi kommit från pudelns kärna men det skall jag rätta till senare, så snart jag har kommit underfund med FB.:D
Julian

Jag är ingen stjärna på det här heller men om ni kommit till första bilden så finns ett plustecken eller en pil till höger(åtminstone på min Ipad) som ni trycker på och då kommer det upp ett förslag med "gå med i gruppen? " som ni trycker på och då bör ni vara med. Kanske tar en stund innan någon admin har godkänt er.
Hoppas detta är till hjälp för er.
 
F

F.d. 55488

Guest
Hej Misty!

Vi har själva valt att åka ner genom Tyskland, Österrike, Slovenien, Kroatien, Bosnien Hercegovina, Monte Negro och in i Albanien. Räkna med 4-6 dagars restid. Vi har enbart erfarenhet av en albansk camping, nämligen, Camping Albania i Barbulush. En utmärkt och stor camping. För vår del har det varit en (mellanlandning) eftersom målet för våra resor varit Grekland. Med detta vägval behöver du inte vara bekymrad för höga berg.

I Albanien bör man hålla sig till de stora vägarna, de är ofta i bra skick. Vad gäller de mindre kan man mycket väl bli ordentligt omskakad.

Kuriosa: De flesta bilarna i Albanien är av märket Mercedes???

Förmodligen finns det inget land som har så tätt mellan biltvättarna, som i Albanien, de heter Lavash och finns skyltade överallt!

Tack heter, Falemenderit! På detta klarar man sig långt!

Hälsningar från Fy & Bi i Kristianstad
 
F

F.d. 55488

Guest
Fel,fel,fel! Har blandat ihop det. Rätt ska va rätt, om än aldrig så fel!

Vi har varit på nämd camping men även på Camp Shkodra Lake Resort. Det är denna som är den klart bästa av de två. Den har plats för många och man blir vänligt bemött. Kostnad inkl. el, 14€. /Fy & Bi
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
om ni kommit till första bilden så finns ett plustecken eller en pil till höger(åtminstone på min Ipad) som ni trycker på och då kommer det upp ett förslag med "gå med i gruppen? " som ni trycker på och då bör ni vara med. Kanske tar en stund innan någon admin har godkänt er.
Hoppas detta är till hjälp för er.
Stina hittade gruppen Vi som skall till Albanien med Husbil/Husvagn/Tält men hon släpps inte in, efter förfrågan, inget svar.:msn_wall:
Dom vill nog inte ha med henne!:D

I min jakt på information om "med husbil till Albanien" hade det varit intressant att få lära sig mera.
Men skall det vara så krångligt, får det väl va'!
Ännu en bekräftelse på att FB inte har något att erbjuda mig. :msn_cry: Och Stina fick rätt, IGEN! "Inget du går miste om!"
Julian
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.191
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Stina hittade gruppen Vi som skall till Albanien med Husbil/Husvagn/Tält men hon släpps inte in, efter förfrågan, inget svar.:msn_wall:
Dom vill nog inte ha med henne!:D

I min jakt på information om "med husbil till Albanien" hade det varit intressant att få lära sig mera.
Men skall det vara så krångligt, får det väl va'!
Ännu en bekräftelse på att FB inte har något att erbjuda mig. :msn_cry: Och Stina fick rätt, IGEN! "Inget du går miste om!"
Julian
Tredje gången gillt, är det väl ordspråket säger. Ett försök till och så är det löst
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Stina hittade gruppen Vi som skall till Albanien med Husbil/Husvagn/Tält men hon släpps inte in, efter förfrågan, inget svar.:msn_wall:
Dom vill nog inte ha med henne!:D

I min jakt på information om "med husbil till Albanien" hade det varit intressant att få lära sig mera.
Men skall det vara så krångligt, får det väl va'!
Ännu en bekräftelse på att FB inte har något att erbjuda mig. :msn_cry: Och Stina fick rätt, IGEN! "Inget du går miste om!"
Julian
Vet att Admin för den gruppen är ute och åker. Ska se om jag får tag på henne. Albaniengruppen är fortfarande relativt nystartad och jag själv gått med där för att lära mig mer om landet då jag är sugen på att åka dit efter 10 år i Italien och Kroatien. Kroatiengruppen startades för 3 år sen och där är vi 9000 medlemmar idag.
 
Toppen