• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Avtal med Tele2 för Mobil Kommunikation

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Avtal med Tele2 för Mobil Kommunikation

Nu påstås det att Tele2 har ett val med obegränsat i tid men med begränsning 12 GB. Uppgifter som två olika användare fått från Tele2. Tror inte det stämmer, nån som vet?
 
Senast ändrad:
R

Rolfevert

Guest
Sv: Avtal med Tele2 för Mobil Kommunikation

Hej!
Har ikväll bestämt mig för att avsluta mitt avtal med Tele2 f.o.m. 1:e februari.
Deras kundtjänst är enligt mitt förmenande ett skämt.
Skall inte trötta ut Er med långa utläggningar om detta men droppen var att när jag anlände till Spanien i fredags fungerade inte mitt datakort. Detta TROTS att jag hade med upplåsningen som ett villkor när jag tecknade abonnemanget och TROTS att jag påminde veckan innan jag reste.
Med vänlig hälsning,
Rolf
 
4

4 JO

Guest
Sv: Avtal med Tele2 för Mobil Kommunikation

SIM-kort för telefoni har roamingen aktiverad från start, däremot har inte data-korten det.

Loggar man in på Mina sidor hos Tele2 så låser man snabbt själv upp dem och behöver inte ha någon personlig kontakt med dem, om man inte vill.
 

Maria & Hasse

HBK Medlem
Inlägg
177
Kommun
Sandviken
HBK-Nr
904
Medlemskap
2024
Sv: Avtal med Tele2 för Mobil Kommunikation

SIM-kort för telefoni har roamingen aktiverad från start, däremot har inte data-korten det.

Loggar man in på Mina sidor hos Tele2 så låser man snabbt själv upp dem och behöver inte ha någon personlig kontakt med dem, om man inte vill.

Man måste låsa upp det på plats i routern också.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Avtal med Tele2 för Mobil Kommunikation

Hej!
Har ikväll bestämt mig för att avsluta mitt avtal med Tele2 f.o.m. 1:e februari.
Deras kundtjänst är enligt mitt förmenande ett skämt.
Skall inte trötta ut Er med långa utläggningar om detta men droppen var att när jag anlände till Spanien i fredags fungerade inte mitt datakort. Detta TROTS att jag hade med upplåsningen som ett villkor när jag tecknade abonnemanget och TROTS att jag påminde veckan innan jag reste.
Med vänlig hälsning,
Rolf

Mitt fungerar utmärkt i Spanien. Har du ställt in rätt APN i routern?
Det skall vara: 4g.tele2.se
Jag missade en punkt först och då funkade det inte.
 
Toppen