• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Avställningsförsäkring Folksam

wildas

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Perstorp
HBK-Nr
1108
Medlemskap
2024
Jag har min husbil försäkrad i Folksam och därför kontaktade jag dom om vad som gäller vid avställning på en camping i Portugal.

Blev lite fundersam då man sade att det gick bra att ställa av men dom rekommenderade inte att göra så. Anledningen är att först blir avställningen en halvförsäkring då fordonet ej är i trafik. Skulle ett elektronikfel orsaka en brand gäller inte försäkringen.

Står man på en camping med 220 volt så är ju mycket elektronik igång. Ex. Ledbelysning, panna, kyl mm.

Visst blir man fundersam när det finns en försäkring för oss i HBK som inte försäkringsbolaget själv rekommenderar.

Vad jag förstått så har Caravan Club en försäkring som gäller men då med färre dagar än 180.

Jag vågar inte chansa för att tjäna några hundralappar på en avställning så jag avstår, men visst är det märkligt.
 
Toppen