• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Avloppstank - säkring som löser ut

Mia & Lennart

HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
1251
Medlemskap
2024
Hej ... jag har en Dethleff, 2008, med ett vinter komfort paket som ska värma upp avloppsrören och avloppstanken ... allt är säkrat med en 5 amp säkring ... igår så upptäckte jag att säkringen hade gått och när jag byter säkring så går den direkt .. tydligen har jag en överbelastning någonstans ... är det någon som har en bra ide om vad jag ska börja leta efter ....
 
F

F.d. 53133

Guest
Sv: Avloppstank - säkring som löser ut

Hej ... jag har en Dethleff, 2008, med ett vinter komfort paket som ska värma upp avloppsrören och avloppstanken ... allt är säkrat med en 5 amp säkring ... igår så upptäckte jag att säkringen hade gått och när jag byter säkring så går den direkt .. tydligen har jag en överbelastning någonstans ... är det någon som har en bra ide om vad jag ska börja leta efter ....
-08....då skall du nog kontakta handlaren,....och be att han letar efter problemet...för mig låter det som det vore hans/hennes problem....
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.466
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Sv: Avloppstank - säkring som löser ut

Jag skulle börja kolla, om det fins kopplingsplintar, och anslutningar under bilen.Så att det inte är fukt någon stans. Är det saltvatten är det inte alls bra.
Bosse B
 

Mia & Lennart

HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
1251
Medlemskap
2024
Sv: Avloppstank - säkring som löser ut

Tack för svaren ... vi har varit ute och kört ganska mkt i helgen så det är väl troligt att det är någon kopplingsbox någonstans som har kontaminerats ... och jag lägger mig inte under bilen idag iallafall ... så jag får nog ringa återförsäljaren imorgon .....

tack !!!
 
Toppen