• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

automatväxellådan har lagt av för 3 ggn, på en bil som har gått 5000 mil

I

iris

Guest
Besvikelsen stor på Hymer och caravancenter i Umeå. Dom rycker på axlarna och tyckeratt vi ha
 

wibbo90

FD HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Växjö
HBK-Nr
18451
Medlemskap
2021
Jag förstår precis hur ni känner,har själv problem med en firma som säljer Laika i mitt fall.Nu vet jag inte er historik men jag råder er att kontakta ARN.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Iris det behövs mer information, hur gammal är bilen ,vilka garantier har du tex.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Om den bara har gått över 5000 mil & inte är för gammal så finns ju maskinförsäkringen om man nu har en sådan. Frågan man kan ställa sig är varför vxllådan gått sönder 3 ggr på 5000 mil. Det är ytterst sällsynt & måste bero på något.
 

harley01

HBK Medlem
Inlägg
162
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
14702
Medlemskap
2024
Jag ser inte allt heller allt förmodar jag, skulle vara intressant å veta mer om inte annat för att vi har en likadan automat.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Fascinerande hur trådskaparens enkla rad med i princip ingen information alls kan sväva iväg till bl.a. inköp av Mercedes(det kanske är en Mercedes?) , borttag av trimbox och maskinskadeförsäkringar.
Mitt inlägg är inte bättre, det blir det 10:e i tråden :D

Obs, menar inget illa, mest en reflektion.:)
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
For å kunne gi fornuftige kommentarer er det noen informasjoner vi trenger, chassi (Hymer bruker mange forskjellige) årsmodell og hvilken type automat samt hvordan feilen oppleves.

MB er ikke nødvendigvis en løsning - de hadde Sprintshift som muligens er den mest ustabil automat noensinne.
 
Toppen