• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Att göra och bo i Boråstrakten?

KarinochTommy

HBK Medlem
Inlägg
442
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2024
Vi funderar på att åka till Boråstrakten.
Finns det några trevliga ställen att stå på? Fricamping eller ställplats. Båda funkar.
Vad rekommenderas att göra/ titta på?
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.572
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Ansvariga i Borås har ingen aning om vad en husbil är för något o_O men Seglora camping tror jag har öppet. Det är en liten enkel camping ca. 2 mil söder om Borås. Det var där man hämtade kyrkan till Skansen i Stockholm.
Vad man skall titta på beror ju helt på vad som intresserar er, men No Limit får ni inte missa. Det är ett ganska stort antal fantastiska väggmålningar utspritt över hela staden - sevärt! Turistbyrån alldeles intill stationen har broschyrer med karta till de olika målningarna. Sedan finns det gott om statyer.
 

Abben

HBK Medlem
Inlägg
184
Kommun
Mark
HBK-Nr
166
Medlemskap
2024
Hej. Är man i Borås är det inte långt till Kinna ( ca 3 mil). Där finns det mycket att välja på när det gardiner och dylika saker. Sen har vi en bra husbilsparkering centralt, vid resecentrum. Den finns i vår lista över ställplatser.
Välkomna till Kinna önskar ABBEN
 
Senast ändrad:
Toppen