• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Assistensförsäkring

F

F.d. 53149

Guest
Hallå! Åsså va de ja igen då. :)

Min fråga nu är:
Har ni något bra tips på Assistensförsäkring till husbil?
Enkelt och koncist - eller hur!


/Mariarne
 
F

F.d. 53149

Guest
Sv: Assistensförsäkring

Stefan, jag hörde med mitt försäkringsbolag, men de hade ingen Assistensförsäkring för just husbil.
Så jag hörde med Falck och de vill ha 580:- (tror jag det var) för en årsassistensförsäkring.


/Mariarne
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: Assistensförsäkring

Jag har valt att bli medlem i M, motormännen, kostnad 535,00. Då ingår assistansförsäkring för husbil, dessutom rabatt på PREEM, färjor mm.. Men kom ihåg att bilförsäkringen måste ha bärgning i avtalet. Detta är "bara" en självriskelimineringsförsäkring.
Leffe
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Assistensförsäkring

Hej! Haft en hel del otur både inom-och utomlands, allt från punktering, inbrott, startproblem och blivit påkörd. Kan rekommendera Falck, senast skar hjullagret på väg till Sweden Rock, fick hjälp, bärgning plus hyrbil. (Ingick även övernattning men den blev i Norje). Kanske finns billigare, men dom fungerar.

Mvh Marita
 
F

F.d. 53149

Guest
Sv: Assistensförsäkring

Jag har valt att bli medlem i M, motormännen, kostnad 535,00. Då ingår assistansförsäkring för husbil, dessutom rabatt på PREEM, färjor mm.. Men kom ihåg att bilförsäkringen måste ha bärgning i avtalet. Detta är "bara" en självriskelimineringsförsäkring.
Leffe

Hej Leffe.
Jag kan inte läsa mig till att den ordinarie försäkringen har bärgning.
Om inte detta går under ordet "räddning".
Ska gå in på Preem och kolla upp vad de har att erbjuda - kan ju vara så,
att de också har någon typ av försäkring. M ska också kollas. Tack!


/Mariarne
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: Assistensförsäkring

Dessvärre är det nog så att det "finstilta" finns på bolagets hemsida. Det har jag fått erfara när vår bil inte gick att starta en morgon. Men det kan jag komma tillbaka till när allt är uppklarat. Hoppas att få HB från verkstaden nu i veckan.
Läs därför alla villkor nog, ring och kolla om det är något som är oklart. Be att få förtydligandet på papper om det inte är tydligt nog.
Leffe
 

Thomas

HBK Medlem
Inlägg
170
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
3344
Medlemskap
2024
Sv: Assistensförsäkring

Kolla också SBM tror dom har tel:0771-615615 dom försäkrar även tyngre bilar, tror jag betalade 450kr förra året i år tog jag Folksam 148 kr
hälsningar thomas
 

Chris o Benny

HBK Medlem
Inlägg
383
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
729
Medlemskap
2024
Sv: Assistensförsäkring

Vi har en försk erfarenhet av Falks camper assistensförsäkring. När vi var på resa med husbilen för snart två veckor sedan startade inte husbilen när vi stannat för fika på en rastplats mellan Vimmerby och Västervik en söndag eftermiddag. Vi ringde på Falks journummer och inom 45 minuter var en bärgare på plats som drog oss till Oskarshamn utan kostnad och parkerade oss utanför en fiatverkstad. På måndag morgon hängde vi på låset och verkstaden tittade på bilen och konstaterade att startmotorn var helt död, en ny startmotor rekvirerades från Italien och vi fick gratis hyrbil, via Falks, i tre dagar. Vi bodde i husbilen och gjorde utflykter med bilen, det blev en annorlunda semester än vi planerat, men det löste sig på bästa sätt ändå mycket tack var att vi hade denna försäkring. På onsdag förmiddag kunde vi fortsätta med hus-bilen igen och tycker nog att de ca 580:-/år är väl investerade pengar.

Christina och Benny
 

Hanno

HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
108
Medlemskap
2024
Sv: Assistensförsäkring

Jag har också anlitat Falcks assistansbärgning, startmotorn lade av, var i Spiken, blev hämtad och transporterad till Lidköping där de bytte startmotorn på 45 min. Inga problem med bärgningen fick vänta 4o min sedan kom en bärgningsbil( Ingen kostnad för bärgningen) HRJ;)
 
F

F.d. 53149

Guest
Sv: Assistensförsäkring

För noggrannhets skull: Jag löste sedemera en Falck Campin Assist, vilken kostade 536:-.
Tack för ert engagemang och trevlig sommar.
Nu reser vi iväg till Gotland, Östergötland och Södermanland. Det blir vår semester i år.


/Mariarne :spinny:
 
T

Teddi

Guest
Sv: Assistensförsäkring

hej..ja har en assistans från solid..täcker hela europa utom ryssland o nån annan öststat..men va ska vi där o göra?:) 600kr. .medtag eget reservdäck

täcker ock soppatorsk...
 
F

F.d. 50195

Guest
Sv: Assistensförsäkring

Ingår punktering i Fiats assistans som ingår i nybilsköpet i 2 år, någon som vet?
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Assistensförsäkring

Jag ringde och de svarade ja på den frågan!
 
Toppen