• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Assistansförsäkring

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Nu går snart min FIAT Assistansförsäkring ut. Jag har CC försäkring deras sida fungerar ej. Någon som vet vad deras A-försäkring kostar. Fick erbjudande av Falck 540 kr.
Även medlem i M men två skadetillfälle verkar snålt. Andra förslag... synpunkter....
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.580
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Assistansförsäkring

Du får samma erbjudande gratis av Midland Oil (max 5 ton) om du använder deras olja. Liksom de flesta "Vägassistans" fordras dock att man har hel eller halvförsäkring i något försäkringsbolag.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Assistansförsäkring

Nu går snart min FIAT Assistansförsäkring ut. Jag har CC försäkring deras sida fungerar ej. Någon som vet vad deras A-försäkring kostar. Fick erbjudande av Falck 540 kr.
Även medlem i M men två skadetillfälle verkar snålt. Andra förslag... synpunkter....

Hur troligt är det att du får mer än 2 hjältillfällen/år. Har har M-väghjälp sedan flera år och har aldrig kommit över ett tillfälle. Billigt och bra med M väghjälp.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Assistansförsäkring

Måste man vara medlem i CC för att teckna försäkring?
Hälsningar
Per

Vet ej, men misstänker det.
Men varför inte Motormännens med ett pris på 195.-, men där är nog medlemskap en förutsättning.
Har ej heller kläm på vilka vilkor som gäller för de båda, men misstänker att det skiljer.
 
F

F.d. 3847

Guest
Sv: Assistansförsäkring

Motors assistans förutsätter att du har räddning i din rätta försäkring.
Den innebär alltså enbart att du slipper undan självrisk och är ingen riktig assistans där du kan begära hjälp för inlåst nyckel eller bränslebrist. Viktigt att känna till sådant.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Assistansförsäkring

Tack till alla som svarat det verkar som om CC assistans är det bästa alternativet.
 
F

F.d. 52952

Guest
Sv: Assistansförsäkring

Försökte få lite info, på CC försäkring, var inte lätt. Råkade av en slump läsa om låskrav på fordon. Utanför Norden skall man ha något som heter (immobilizer) installerat. Vad är det? Tacksam för svar.:confused:
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.466
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Sv: Assistansförsäkring

immobilizer är en elektronisk startspärr, som bryter bort bränslepump startmotor m.m.
Slutar dom fungera är det inket kul.
bosse b
 
Senast ändrad:
F

F.d. 52952

Guest
Sv: Assistansförsäkring

Tack för svaret. Vad jag förstår är det standard på nyare bilar.
 
F

F.d. 52919

Guest
Sv: Assistansförsäkring

Inlåst nyckel finns väl ingen ass.försäkring för, däremot bränslebrist får man ass. om macken efter vägen är tom och det är 10 mil till nästa...
 
F

F.d. 12696

Guest
Sv: Assistansförsäkring

Jodå, det har Falck i sina vilkor för Euro Assist. Se nedan.

3.4 Inlåst eller avbruten nyckel
Falck Euro Assist utför låsöppning om bilnyckel är inlåst i bilen eller brutits av.

Peter
 
F

F.d. 4927

Guest
Sv: Assistansförsäkring

Titta inte bara på priset då det gäller assistansförsäkring! Kolla också försäkringsvillkoren!
Själv har jag valt Falcks Camper Assist efter en avvägning av pris och villkor.
Döm själva!!

Lasse
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Assistansförsäkring

:)Är lite villrådig och förbryllad......
Jag har Folksam Helförsäkring - tänker behålla den - om inget speciellt tungt vägande skäl framkommer.

Har aldrig haft nån form av tilläggsförsäkring men tror att det kan vara bra att ha en - tänker bla chansa och köra utan reservhjul i Plåtisen som är från -04.

Blir lite förvirrad när jag läser i denna tråd och i äldre trådar i ämnet - förstår inte riktigt och kan inte jämföra de olika alternativen.
Vägassistans
Caravanassistans
Motorsassistans
CCassistans
Euroassistans
Camperassistans
Väghjälp.

Helst skulle jag vilja ha bara 2-3 ungefär likvärdiga alternativ att välja på. :)
:) :)
 
Senast ändrad:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.580
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Assistansförsäkring

Varför betala en särskild premie för vägassistans när man erbjudes den gratis.

Min förra husbil, en Frankia, servades hos en verkstad ansluten till Bosch Car service. Denna service ger fri Bosch Assistans (max 3,5 ton) vilken jag utnytjade vid två tillfällen, en bärgning till verkstad och ett däckbyte vid vägen båda gånger i Tyskland.

Med den nya tyngre husbilen (5 ton) har jag därför vid samma verkstad bytt till Midlands Oils produkter och får då deras vägassistans också som tidigare utan extra kostnad, dessutom 2 liter olja gratis genom mitt medlemskap i Husbilsklubben.se
 
F

F.d. 53061

Guest
Sv: Assistansförsäkring

Hej undrar om man kan teckna midlands försäkring om man servar
bilen själv men köper midland oljan. För om man servar på en verkstad
så blir det inte så billigt med verkstads kostnad.:confused:
Markko. :cat::msn_cat:
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.580
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Assistansförsäkring

Midland Oil godtar sannolikt inte ett eget oljebyte som underlag för gratis vägassistans, liksom andra gratis vägassistanser, men ställ frågan direkt till dem.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Assistansförsäkring

Det är viktigt att inte blanda ihop självriskeliminering med assistansförsäkring.

Speciellt gäller det Midlands erbjudande som kanske inte riktigt är så tydligt som man skulle önska. Det är ren självriskeliminering de erbjuder.
Vi hade ju en "dialog" med Midland i denna tråd för att reda ut de luddiga begreppen.

Oavsett val så kontrollera att du verkligen får en assistansförsäkring och inte bara självriskeliminering som då i sin tur även kräver att du har tecknat en egen assistansförsäkring..
 
Toppen