• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Assistansbolaget.

Örjan o Helen

HBK Medlem
Inlägg
109
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
9222
Medlemskap
2024
Hej, fick ett erbjudande i brevlådan häromdan , gällande min Volvo , jag har Falks assistans nu både på HB å Å personbilen . Är det nån som har erfarenhet av assistansbolaget. Verkar som det finns kryphål i alla erbjudanden. Tacksam för svar MVH Fransen.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Assistansbolaget.

Jag ville inte ha det. Kostade bara pengar utan att man fick något som man inte redan har, via ordinarie försäkring till ett mycket billigare pris.
 

Axeland

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Arvika
HBK-Nr
7242
Medlemskap
2024
Sv: Assistansbolaget.

Assistansbolaget är lurigt för HB man kan inte pausa efter du ställt in husbilen för vinterförvaring. jag hade Falk förut där kan du pausa och ha försäkringen under 2 somrar á 6 månader
 

Willy

FD HBK Medlem
Inlägg
106
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
164
Medlemskap
2023
Sv: Assistansbolaget.

Det finns flera aktörer på markanden, bl.a. Falk, Assistansbolaget och SBM.
Deras innehåll ser vid första anblicken väldigt lika ut.
Är det någon som har gjort en större djupdykning och granskat deras tjänster, villkor och priser.
Skiljer det något och i så fall vad skiljer?

/Willy
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: Assistansbolaget.

när jag fick brevet om erbjudande av assistansförsäkring gick jag in på hemsidan och kollade, inte särskilt imponerande och förtroendegivande av ett bolag som aspirerar på att konkurrera med de övriga på marknaden Falk m fl

efter att ha läst det finstilta slängde jag erbjudandet i runda arkivet, erbjudandet jag fick gäller inte husbilar över 3500kg
trots att min bil har en totalvikt över 3500kg totalvikt skickades ett direktadresserat erbjudande till mig
ett mail till bolaget angående denna missriktade och förledande marknadsföring är fortfarande obesvarat och tydligen fortsätter direktadresserade erbjudande att skickas ut
om man betalar som i mitt fall utan att ha läst denna begränsning har man betalt för en försäkring i ett år som inte går att utnyttja, kanske heller inte att häva och få premien återbetald
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.526
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: Assistansbolaget.

Hej!
Jag ringde Falck och frågade om ”vilande” som jag hört om. Det gäller exempelvis mellan bilbyte, men inte under avställning som jag ville.

Däremot finns det en Europavariant för 755 kr/år eller 286 kr/månad som bara gäller utomlands och som omfattar hemforsling till skillnad mot Falck Euro Assist Plus för 595 kr/år

Man kan pausa försäkringar och vara utan något år, men för äldre bilar än 15 år så måste man förlänga år från år oavsett variant.
//Conny
 

Örjan o Helen

HBK Medlem
Inlägg
109
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
9222
Medlemskap
2024
Sv: Assistansbolaget.

Jag maila Falks å fick till svar att jag kan ha försäkringen vilande under vintern då bilen är avställd . De månader som är kvar på årets kan jag använda nästa år då jag ställer på bilen.
 
Toppen