• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Assist eller Assistans?

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Vet att detta varit uppe tidigare - men ...
Har Folksams försäkring på HBn - med rabatter.

Nu undrar jag om det är STOR skillnad på Falck Camper Assist och Folksam Assistans??
Går de att jämföra? Likvärdiga?
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Assist eller Assistans?

Vad jag vet så har Folksam begränsning till max. 4 skadehändelser per år, vilket jag har för mig att Falck inte har (De hade det inte för ett par år sen i alla fall).
 

Kristina & Janne

HBK Medlem
Inlägg
791
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2024
Sv: Assist eller Assistans?

Kollade vad som gäller för min assistansförsäkring i Folksam. Där står det att de försäkringen gäller i Sverige. Inte ett ord om utomlands.

Då jag valde tillägget assistans per telefon så frågade jag om det gällde i övriga Europa och det sa de att det gjorde.

Ska ta och ringa på måndag för att fråga vad som egentligen gäller. Är det bara i Sverige så blir det Falck istället.
 

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Sv: Assist eller Assistans?

Åkte med brorsan i Paris för en vecka sedan. Volvo c60. Spännrullen till generator remmen gick av. Vi ringde IF Assistans. Obs, detta var en söndag. Efter två timmar fick vi åka bärgningsbil och hyrbil var bokad. Ganska bra faktiskt.
 

Lasse N

FD HBK Medlem
Inlägg
1.005
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
Sv: Assist eller Assistans?

Klippt ur Folksams försäkringsvillkor på nätet.
Gäller Assistans utomlands, och kan jag använda tillägget hur många gånger som helst?
Försäkringen gäller även när du är utomlands med din bil. Du kan använda dig av Assistans vid tre tillfällen per försäkringsår.
Assistansförsäkring - Hjälp inom en timme - Folksam
 

Ronny P

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Borås
HBK-Nr
13439
Medlemskap
2024
Sv: Assist eller Assistans?

Då får man leta ny försäkring vid tredje gången på ett år....
fast då kanske man redan tröttnat och letar ny bil ? :wink:
 
Toppen