• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ApplePay

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: ApplePay

Det Michael gjorde var kun å klippe ut et hjørne av orginal bildet du la ut. Om en leter i det bildet så finner en mer merkelig. Men en vil finne tilsvarende i 3D visning i andre kartsystemer, det er ikke lett å gjøre 2D rådata om til 3D. Fint med 3D der en har 3D tilleggsinfo, men syntetiserte data kan fort bli merkelig.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: ApplePay

Och ingen bild blir bättre genom delkopiering och kraftig förstoring så att pixlarna syns!
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: ApplePay

Det är intressant att läsa hur du, Knarrevik, vill försvara apple och dess kartor när någon påpekar något negativt om apple. Du gör det genom att lägga ut en bild som jag förmodar skulle visa hur bra apple är. Självklart kikar jag då lite extra på din bild och utan att göra någon delförstoring så ser jag ett flertal konstigheter. Jag klickar då på bilden och får upp den i den storlek du har laddat upp den i. Konstigheterna blir än tydligare och jag tar då en skärmdump av ett område av bilden. Den lägger jag ut i samma upplösning som din bild.

Hur du kan få det till att jag försöker förlöjliga dig har jag svårt att förstå. Några poäng tror jag inte finns att hämta och skulle de finnas får du dem mer än gärna. Jag samlar inte på poäng.

För att återgå till trådens ämne så verkar det vara ett sammelsurium av olika metoder för att betala idag. Det är nästan så vanliga pengar börjar bli ett attraktivt betalningsmedel igen. Då slipper man en massa appar, apparater och frågor om vilket eller vilka system som just denna butik använder där jag är.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: ApplePay

Du borde visa på fördelar med det du tror på i stället för att förvanska verkligheten.
Kan du lägga upp en bättre och skarpare bild med Google Maps?
Jag klarar det inte.

Sammanfattningsvis anser jag att Apples kartor är skarpare och har 3D på större orter medan Googles fördel är inbyggt Streetview! Tyvärr inte i Tyskland där den behävs mest.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: ApplePay

5 iPads och 4 iPhones.
Nu måste jag börja börja att ge bort dem till släkt och vänner, för många att uppdatera.
Behåller iPad 12,9 för tidningar (Readly), en 9,7 till frugan, en Mini till DJI Mavic och navigering i husbilen.
En iPhone X för fotografering, en 6 S Plus som hemtelefon, en 5 som julklapp till barnbarn, en 4 som antagligen ingen vill ha.
Samt en Apple Watch som skämt bort mig och som jag inte kan vara utan.

Ingen AppleTV???
 
Toppen