• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Apple TV i Europa ?

Peking

HBK Medlem
Inlägg
133
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
1676
Medlemskap
2025
Har tänkt att använda Apple TV i Husbilen utomlands via Iphone. Jag använder ofta Apple TV i Sverige via min Iphone och det funkar bra, men hur är det utomlands?
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Vissa program spärrade för utlandet , har du Svenskt ip nr på iphonen så går det utmärkt men du måste ha gott om GB.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Svar: klockrent!
Vår Apple TV funkar bra för oss. Allt som vi får in via router (till datorn, paddan, iPhone's, eller internetanslutning) kan presenteras på ATV (inte alls att jämföra med Cromecast). Har dessutom konverterat ATV till USB-laddning (3,4V) tack vare en annan tråd här på HBK. Vår ATV är fast-monterad ovanför TV'n och ansluten till egen USB-ladduttag, bara att sätta på och njuta i 1:a parkett-freställningen! Du är inne på helt rätt spår om du har sjysst internetuppkoppling...
 

Peking

HBK Medlem
Inlägg
133
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
1676
Medlemskap
2025
Svar: klockrent!
Vår Apple TV funkar bra för oss. Allt som vi får in via router (till datorn, paddan, iPhone's, eller internetanslutning) kan presenteras på ATV (inte alls att jämföra med Cromecast). Har dessutom konverterat ATV till USB-laddning (3,4V) tack vare en annan tråd här på HBK. Vår ATV är fast-monterad ovanför TV'n och ansluten till egen USB-ladduttag, bara att sätta på och njuta i 1:a parkett-freställningen! Du är inne på helt rätt spår om du har sjysst internetuppkoppling...

Kommer du ihåg vilken tråd det var som handlade om konvertering ATV 12 v ?
 

UffeA

FD HBK Medlem
Inlägg
220
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
25368
Medlemskap
2021
Varför är alla så ivriga att koppla till USB 5,0V?
Utifrån vad jag läst är det möjligt att köra direkt på 12V.
Det finns tom diverse videos på Youtube som visar hur man kopplar in 12V och parallellt kan behålla 230-matningen.
 

Micket68

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
25057
Medlemskap
2024
Måste också fixa något, har sett till att skaffa telia pott 20GB som spara massa GB under vintern så jag får en stor pott med GB till sommaren, tänkte köpa en chromecast och skicka upp mitt comhem play till TV'n, det borde väl fungera eller?
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Varför är alla så ivriga att koppla till USB 5,0V?
Utifrån vad jag läst är det möjligt att köra direkt på 12V.
Det finns tom diverse videos på Youtube som visar hur man kopplar in 12V och parallellt kan behålla 230-matningen.

Svar: billigt och enkelt (passade mig perfekt som har 5 st. USB uttag i husbilen)
En motfråga: det är absolut inget fel med 12V, men vad är poängen med att behålla 230V matning?
 

UffeA

FD HBK Medlem
Inlägg
220
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
25368
Medlemskap
2021
Svar: billigt och enkelt (passade mig perfekt som har 5 st. USB uttag i husbilen)
En motfråga: det är absolut inget fel med 12V, men vad är poängen med att behålla 230V matning?

Jag å andra sidan har ett outnyttjat 12V-uttag vid varje TV, så det känns enklare. I princip innebär det ju bara att koppla en kabel ut till en 12V-kontakt. Ställde frågan mer utifrån min fundering att elektroniken är för känslig för att hantera variationen som husbilar/husvagnars elsystem brukar ha.

230 uttaget kommer sannolikt inte att brukas, men det kan få sitta kvar. Vem vet vad framtiden innebär?;-)
 
J

Jens B

Guest
Vi har redan ett USB-uttag i TVn som är perfekt att ansluta till, går att använda både till tv apparaterna hemma och i husbilen.
 
Toppen