Apple CarPlay - Vilken navigeringsapp gillar ni

Tråd startad i 'Navigering' av Håkan, 25 September 2019.

1. Håkan

Håkan HBK Hedersmedlem

Kommun:
    Lidköping
    Medlemskap:
    2041
    HBK-Nr:
    1
    Ni som använder Apple Carplay, vilken navigeringsapp föredrar ni?

Jag har testat Apple kartor, Google Maps och Waze som är gratisalternativen men tycker de är för begränsade.
    Det finns ju inte mer än Sygic o Tomtom bland de "riktiga" navigeringsapparna som stödjer Carplay vad jag kan se.
    Har testat Sygic men är inte riktigt vän med den och Tomtom har ju bara halvårsprenumeration.

2. Deblenh

Deblenh HBK Medlem

Kommun:
    Linköping
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    25493
    Jag föredrar Waze som jag tycker har utmärkt funktionalitet för varningar och trafikläge. T ex stående bilar i vägrenen eller köer. Att man måste vara online är inget problem för mig. Det var lycka när den släpptes på CarPlay!
    Det enda som skulle kunna vara begränsande (enligt min åsikt) är att man inte kan ange vikt och höjd på bilen. Men efter att rest runt i Europa några säsonger har jag bara fått vända och välja annan väg en gång.

3. Håkan

Håkan HBK Hedersmedlem

Kommun:
    Lidköping
    Medlemskap:
    2041
    HBK-Nr:
    1
    När jag testat Waze så routar den inte om ifall man inte följer den uträknade routen. Jag fick avbryta navigering och sedan starta om igen för att den skulle routa om. Detta vill man ju inte göra om man kör fel för då vill man ju ha snabb omroutning. Är det kanske någon inställning som jag inte hittat?

Deblenh gillar detta.
  4. Deblenh

Deblenh HBK Medlem

Kommun:
    Linköping
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    25493
    Hos mig routar den om resvägen - och väljer att jag ska vända längre fram. Ibland vill jag köra mitt val och då ger den sig så fort mitt val blir snabbast/bäst väg.

5. Håkan

Håkan HBK Hedersmedlem

Kommun:
    Lidköping
    Medlemskap:
    2041
    HBK-Nr:
    1
    Kanske beror på att jag har en 6S som kanske inte är kraftfull nog. Var har du för iPhone?

6. Deblenh

Deblenh HBK Medlem

Kommun:
    Linköping
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    25493
    Har en iPhone X, men tycker det borde funka ändå:) men kanske långsamnare.

7. Bäckis1843

Bäckis1843 HBK Medlem

Kommun:
    Nyköping
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    28774
    Jag kör Google Maps dagligen.
    Tycker den funkar skapligt för priset, gratis :)

Hasse M och CarnivalDK gillar detta.
  8. KalleiViken

KalleiViken HBK Medlem

Kommun:
    Höganäs
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    300
  9. kenjon

kenjon HBK Medlem

Kommun:
    Karlskoga
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    9408
    Kör du tillräckligt länge så den hittar en snabbare väg, så räknar den om. Men det kan ju ta några minuter innan det finns en snabbare väg....

10. Tangenhaap

Tangenhaap HBK Intresserad

Kommun:
    Västerås
    Google maps funkar alltid enda jag behöver.

11. T68

T68 HBK Medlem

Kommun:
    Sundsvall
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    27536
    Synd bara att HBK:s platsfil är för stor att läsa in i Gmaps. I alla fall när jag försöker (tömningsplatser funkar fint). Men jag kanske gör fel?

12. Håkan

Håkan HBK Hedersmedlem

Kommun:
    Lidköping
    Medlemskap:
    2041
    HBK-Nr:
    1
    Det fick bli Sygic GPS Premium med carplay och den routar om direkt när man avviker från rutten på min gamla iPhone 6s. Sygic blev billigare än att köpa ny iPhone. Tyvärr fungerar inte importerade POI något vidare men man kan starta Sygic från Campercontact, Park4night och POI Viewer så det får duga så länge. Synd att inte Copilot stödjer Carplay.

13. Joth

Joth HBK Medlem

Kommun:
    Linköping
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    28738
    Iofs kör jag Android men använder Gmaps nästan uteslutande. Wazse funkar bra också.
    Bara testa lite och se vad du fastnar för.

14. Sören-6830

Sören-6830 HBK Medlem

Kommun:
    Vellinge
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    6830
    Har tänkt börja använda Sygic nu när Navigon lägger av och har kollat lite på den. Kan inte, nybörjare som man är, hitta hur man växlar mellan on- och offline, hur gör man det?

15. Knut

Knut HBK Webb Admin medlem

Kommun:
    Australien
    Medlemskap:
    2022
    HBK-Nr:
    994
    Vi har for mange plasser, gmaps har en streng grense - husker ikke om det er 1000 eller 2000 plasser - og vi har over 5000. Men løsningen er like rundt hjørne, den nye webløsningen for våre husbilsplatser har kobling til gmaps :D

Golfbil gillar detta.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.