• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Appen "mina fordon" funger ej?

F

F.d. 55939

Guest
Hejsan!

Har ett problem.
Fick rensa surfplattan och efter detta så får jag meddelande om att "mina fordon" appen ej längre är kompatibel?
Fungerade problemfritt innan fabriksåterställningen.

Någon som har några tips om vad detta kan vara?

Väl mött
 
F

F.d. 55939

Guest
Hmm jag återställde plattan innan jul så nja inget tillfälligt....tyvärr
 
F

F.d. 53814

Guest
Så kan det bli om du har en app som fått nya lägsta krav i senare versioner än den du hade installerad.
Det är då det är bra att haft plattan säkerhetskopierad så den läser in samma app igen och inte hämtar en ny efter återställning.
Hur det där görs och sköts är lite olika mellan tillverkare och OS.
Androidplattor lider ju ofta av gamla OS-versioner, tror att 5.1.1 eller 6.0 är oftast förekommande och i telefonvärlden är man på 8 nu.
Ibland kan man finna tidigare versioner av en app hos utvecklaren som APK-filer, kolla med transportstyrelsens support.

Edit: kollade upp appen nu, den har lägsta krav 4 i Android så har du minst det efter återställning så ska det gå bra.
Om inte så prova att återinstallera appen igen.
Tydligen kräver appen också att kameran på din enhet har autofocus, men det har väl alla?
 
F

F.d. 55939

Guest
Problemet är att jag inte kommer åt appen utan när jag går in på Google play så får jag info att jag inte kan ladda ner den då den inte är kompatibel?
 
F

F.d. 53814

Guest
Vad är det för platta?
Vad har du för version av Android?
Har du gjort något mer försök med fabriksåterställning?
Har du låtit plattan få gott om tid att återskapa allt från back-up?
Det ska bara gå! :)
 
J

Jarn

Guest
Jag har Samsungplatta med Android 7 men har aldrig lyckats installera appen Mina fordon på den. Har inte SIM kortplats i den.
Får alltid upp att den ej är kompatibel.
På min telefon funkar det perfekt.
 

Gun & Roland

HBK Medlem
Inlägg
124
Kommun
Gislaved
HBK-Nr
1725
Medlemskap
2024
Problemet är att jag inte kommer åt appen utan när jag går in på Google play så får jag info att jag inte kan ladda ner den då den inte är kompatibel?
Åtminstone den senaste versionen av "Mina Fordon" kräver tillgång till telefonstatus, alltså måste det finnas en SIM-kortsplats i plattan för att det ska funka. Om även tidigare versioner hade det kravet vet jag inte. Androidversion räcker med 2.1.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Jag har försökt ladda ner appen på mina 2 plattor som inte har SIM kort och kan konstatera att det gick inte.
Då kan vi nog konstatera att man måste ha ett SIM kort för att komma åt appen Mina Fordon. Eller tolkar jag det fel

Man kan läsa lite här Allmänna frågor om appen - Transportstyrelsen
 
F

F.d. 55939

Guest
Vad är det för platta?
Vad har du för version av Android?
Har du gjort något mer försök med fabriksåterställning?
Har du låtit plattan få gott om tid att återskapa allt från back-up?
Det ska bara gå! :)

På papperet Lenovos flaggskepp men i verkligheten inget vidare.
Vilken version av android vet jag inte.
Gjorde återställningen efter normala rutiner.

Känns konstigt att den efter detta ej längre är kompatibel. Plattan hade innan återställningen senaste uppdatering.
 

Gun & Roland

HBK Medlem
Inlägg
124
Kommun
Gislaved
HBK-Nr
1725
Medlemskap
2024
På papperet Lenovos flaggskepp men i verkligheten inget vidare.
Vilken version av android vet jag inte.
Gjorde återställningen efter normala rutiner.

Känns konstigt att den efter detta ej längre är kompatibel. Plattan hade innan återställningen senaste uppdatering.
Jag testade att extrahera apk-filen till "Mina Fordon" från en Android-telefon och kopierade in den på min Lenovo Tab4 10. Då gick det att installera filen. Det är inte möjligt att installera om man försöker via Google Play, då är den inte kompatibel... Plattan saknar SIM-plats.
 
Toppen