• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Antenn

D

Danne54

Guest
Tänkte byta antenn på husbilen,nån som kan ge mig tips.tror att det är original som sitter på den,i lämplig pris klass. 400 till 700kr
 

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Jag bytte antenn till denna som liknade den gamla,den kunde jag montera på det befintliga röret. Den gamla antennen hade förintats inuti.
Hade denna hela förra året och jag tycker den fungerar bra. Har rörbågarna sittande i infällt läge, har hört att de ej behövs.
Denna finnes säkert även hos andra försäljare.

antenn.jpg

Clas Ohlson
Husvagnsantenn Exibel
Optimerad för att klara krävande miljöer och svåra mottagningsförhållanden.
Enkel montering. 399,00
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Det är inte seriöst av Clas att sälja denna antenn, där står inte en enda stavelse om Lte filter i beskrivningen. För samma pengar får du en riktigt bra antenn på Kjell & Company, Sök efter Digicamp Deluxe. Men den behöver ett höj och sänkbart maströr och det framgår inte av frågan.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Och vet du vad som är roligt med detta? Jo, det är just denna antenn som dom stolta Kabe husbilsägare får fabriksmonterat.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Så lenge LTE 700 MHz ikke er i bruk vil en slik antenne fungere, LTE 700 er og kjent som Band 28. Har ikke lest at 700 MHz båndet er tatt i bruk i Sverige og Norge ennå. Her i Australia har vi nå 2 mobilnett i 700 MHz området og filteret er absolutt nødvendig skal en kunne se TV. Når 5G bygges ut vil og 700 bandet bli endel av dette for å dekke større områder, samtidig som høyfrekvente bånd dekker høy båndbredde med kort avstand.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Så lenge LTE 700 MHz ikke er i bruk vil en slik antenne fungere, LTE 700 er og kjent som Band 28. Har ikke lest at 700 MHz båndet er tatt i bruk i Sverige og Norge ennå. Her i Australia har vi nå 2 mobilnett i 700 MHz området og filteret er absolutt nødvendig skal en kunne se TV. Når 5G bygges ut vil og 700 bandet bli endel av dette for å dekke større områder, samtidig som høyfrekvente bånd dekker høy båndbredde med kort avstand.

Knut vad gör du nu? Antennbiten är ett av mitt yrkesområde och det bör jag ha koll på. Jag har inte skrivet Lte 700Mhz jag har bara skrivet Lte och det har varit aktuellt för oss under några år. Köper man nytt nu så skall antennen ha spärr för Lte 790Mhz eller ännu bättre 700Mhz.


https://docs.televes.com/web/bra-att-veta/Vad-nre-LTE-stirningar.pdf
 
F

F.d. 55374

Guest
Jag bytte antenn till denna som liknade den gamla,den kunde jag montera på det befintliga röret. Den gamla antennen hade förintats inuti.
Hade denna hela förra året och jag tycker den fungerar bra. Har rörbågarna sittande i infällt läge, har hört att de ej behövs.
Denna finnes säkert även hos andra försäljare.

Visa bilaga 148406

Clas Ohlson
Husvagnsantenn Exibel
Optimerad för att klara krävande miljöer och svåra mottagningsförhållanden.
Enkel montering. 399,00

Är helnöjd med denna antenn, har under alla år med husvagn o husbil aldrig haft någon annan antenn.
Tommy R
 
F

F.d. 55374

Guest
En sak har vi konstaterad att den här Clas Ohlson antennen är överlägsen dom fasta antennerna.
Tommy R
 
F

Fd.47585

Guest
Vår antenn gav upp i höstas. Vi köpte en ny på kjell som fungerar väldigt bra, trots att den inte satts upp på taket ännu (håller precis på med det denna helg). Vi har kört den liggande i bakre takluckan uppe på mörkläggningsgardinen och trots detta har vi bild på ställen vi inte fick in något alls på innan gamla gav upp. Vår tv har 5 volt inbyggt så medföljande injektor slipper vi. Lite dyrare än prisspannet du ger men tror du skulle bli nöjd med denna då den har inbyggd 20 db förstärkare.
Maximum MDA110 Husvagnsantenn - Campingantenner | Kjell.com

Leif R
 
Toppen