• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ALU- flaskor i Norra Tyskland/Polen

Bumse

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Umeå
HBK-Nr
359
Medlemskap
2024
Nån som känner till nåt ställe som kan tillhandahålla/installera ALUflaskor för LPG, nånstans norr om Berlin eller i norra Berlin? Gärna nära väg 12 från Berlin till Stettin i Polen.
 
J

Jarn

Guest
Sv: ALU- flaskor i Norra Tyskland/Polen

Inte riktigt svar på din fråga, men passerar du Malmö, så säljer Malmö gasol LPG, Alu Gas flaskor till priser som är lägre än på många ställen i Tyskland.
 
J

Jarn

Guest
Sv: ALU- flaskor i Norra Tyskland/Polen

Verkar vara samma pris som listpris, åtminstone samma som jag fick hos Caravan i Eskilstuna idag.

Jo det är mycket möjligt att man håller ungefär samma pris här, det jag avsåg var att priset på många ställen i Tyskland är dyrare. Sen vet jag inte om det skiljer på om adaptrar ingår eller ej.
Har nyligen köpt och jämfört priserna här o i Tyskland, sedan ska man ju också väga in fördelen med lokal leverantör i händelse av garantiärenden.
 

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Sv: ALU- flaskor i Norra Tyskland/Polen

På andra sidan Tyskland, i Ruhr-området, ligger en stad som heter Viersen. Där huserar Wynen-Gas. Dom är världsmästare på alla slag av fasta LPG (LNG) anläggningar. Från 25 liter upp till 200 liter, med alla slag adaptrar! Skall själv dit i augusti för en 150-liters tank. Googla på Wynen.de
M.V.H. Jack43
 
Toppen