• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Allmänt upprop. Rapportera in Husbilsplatser!

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
(Jag rider lite i eget intresse på forumrubriken, men ändamålet helgar medlen :))

Vi är många här på HBK som brinner för våra husbilsplatser, både webbare och övriga medlemmar.
Så, glöm inte att rapportera in
  • Nya husbilsplatser värda att besöka
  • Ändrade data för befintliga platser, framför allt felaktiga koordinater, ändrade priser, och ändrade servicefaciliteter
  • Icke längre tillgängliga platser, stängda, blockerade, etc
Vårt mål måste vara att ha det bästa husbilsplatsregistret med svenska platser, och en duktig konkurrent för platser utomlands, i hela Europa :)!!
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Om ni bara vill ändra en plats behöver ni inte skicka in en full rapport:
Det enklaste är att gå in på platsen ifråga, klicka Rapportera inlägg (under själva platsinlägget) och skriva in en kommentar/förslag om ändring. Tar bara några sekunder. ;)
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Effekt?

Ju fler och bättre dokumenterade platser,
  • desto fler som blir medlemmar,
  • desto bättre ekonomi,
  • desto mer pengar för vidareutveckling (och annat, t ex träffar)
  • desto vassare hemsida,
  • desto bättre Husbilsplatsregister - kanske tom en trevlig, användarvänlig, snabb och effektiv både webbsida och app - som t ex kopplar direkt upp mot din navigatorapp i din dator (mobil / platta / laptop)
Enkel logik.
V.L.I. (Vilket Lätt Inses)
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Jag har använt klubbens platser för längesedan och som tack för det lagt in nya, men nu är dom svåranvända. Olika appar med kartor är mycket enklare. Provade igår men det blev för svårt. Jag vet inte i vilken region jag är i Tyskland. Måste då först googla var jag är, på förra hemsidan så var där i alla fall en karta. (Använder quickstop pro och där finns dom)
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Konstigt, när jag skrev mitt inlägg på telefonen så var det ingen karta. Men när jag tittade på läsplattan idag så är där karta. Och det ser olika ut, det kan väl inte vara meningen på vår nya plattform? Med karta och utan karta.
Screenshot_20180805-212153_Samsung Internet.jpg Screenshot_20180805-212404.png
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Det är inte helt lätt, jag har precis lagt upp en ny men det blir inte rätt med kordinatorna. Det skulle man kunna löst på ett bättre sätt, annars så är det lätt att man tröttnar.
En punkt (som också står i ledtexten i formuläret) är att om du ger koordinaterna i decimalgraderformat ska de skrivas med decimalpunkt, inte decimalkomma. Däremot, kommatecken mellan N och E. T ex, så här

51.634654, 10.791585

Det spelar dock mindre roll, det fixar vi när vi modererar. Vi får in alla tänkbara format, så skriv du i det format som du är van vid :)
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Nu har jag provat med telefonen både vågrätt och horisontellt och laddat upp sidan på nytt. Ingen skillnad, bild och inte bild.
Så här det ut på min Androidtelefon (Samsung Galaxy S8+) ...
I stående format:

2018-08-06 16.52.24.jpg

Och när jag vänder telefonen 90 grader, alltså till liggande:

2018-08-06 16.52.37.jpg

Vilken typ av mobiltelefon använder du? iPhone eller Android? Vilken modell?
(Kartan får inte plats i stående, samma sak gäller t ex cirklarna i bannern med Notisaviseringar och Diskussioner).
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Dålig på att svara då jag är och snurrar runt i Tyskland och nätet här är kass. Körde runt i Sverige för något år sedan och hade surf precis överallt även i hela Norrland.

Om det är rätt eller fel på kartan får jag inte ordning på i min läsplatta nu, får återkomma.

Decimalpunkter och kommatecken och olika format gör ju det inte det lätt för den som vill lägga in en ny plats. Nä, ett helt annat sätt så det blir lättare för inläggaren och att ni som jobbar frivilligt sparar tid.

Samsung Galaxy S7 SM-G930F
 

MaJe

HBK Medlem
Inlägg
560
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
15405
Medlemskap
2025
Istället för att knappa in koordinater siffra för siffra kan man markera platsen i Google Maps med ett långklick, sedan välja "Dela position" och "kopiera" innan man går över till formuläret och väljer "klistra in" i rutan för koordinater. Ger moderatorerna lite mer jobb men jag tror det är enklare att fixa till för dem än för oss tipsare med telefon ute i spenaten… :spinny:
 

geso

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Laholm
HBK-Nr
27683
Medlemskap
2024
kommunerna stänger ute husbilar från tidigare gratis ställplatser bl.a ängelholm
 
Toppen