• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Alden hittar hd kanaler men kodad kanal

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Sv: Alden hittar hd kanaler men kodad kanal

Ja tv 3 och 6 hd ingår i baspaketet jag har
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Sv: Alden hittar hd kanaler men kodad kanal

Hej på en del ställen står det satelite Thor 0.8 w och ibland står det Thor 1w är det samma och vilken riktning ska man ha eller är det samma position? Fått en uppdatering av alden laddade in den ny kanalsökning men får inte in 3 an och 6 an sökte då manuellt på dessa har god signalstyrka ca 90 procent men usel kvalitet 6 procent övriga kanaler ca 90 procent på både styrka och ķvalitet. Enligt kanalistan är jag på thor 1 w har kort från canal digital är det fel?


Tillägg flera kanaler som sf kanalen och andra som inte ingår i mitt baspaket har jag också dålig signalkvalitet på kan det bero på att jag är på fel Thor nu 1w ska det vara Thor 0.8 w?
 
Senast ändrad:
F

F.d. 56455

Guest
Sv: Alden hittar hd kanaler men kodad kanal

Den som hjälpte mig ställde in på Thor 1 W (1 grad väst).
Signalstyrkan har varit bra hela tiden.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Alden hittar hd kanaler men kodad kanal

Thor gruppen er på 6 satellitter i området 0,8 til 1 grad vest, de eldste er ikke lenger aktive. Canal Digital er samlet på de to nyeste og sterkeste. HD ligger i hovedsak på Thor-6.
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Sv: Alden hittar hd kanaler men kodad kanal

Sateliten står på thor 1w enligt cd kundtjänst sänder de över Thor 0.8w är min
Parabol felriktad då?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Alden hittar hd kanaler men kodad kanal

Nei, 0,2 grader er godt innenfor bredden på parabolens mottak. Selv de skarpeste paraboler har en åpning på et par grader.
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Sv: Alden hittar hd kanaler men kodad kanal

Tack för svar får göra en ny kanalsökning när jag är på en öppen plats för att se om jag får bättre signalkvalitet och därmed in de kanal som saknas.
 

Nisse och Nana

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024
Sv: Alden hittar hd kanaler men kodad kanal

Hej,
Samma problem här men när jag gick in på manuell sökning och ändrade frekvensen till
11229, polarisation till horisontell och symbolhastighet til 25000 då fungerar det som det skall med Canal Digital .
Standard inställningen från Alden fungerar inte med Thor 1W och CD.
Bästa är att radera alla kanalerna först för annars är där inte plats i minnet och enheten hänger sig.

Hälsningar,
Nisse
 
Toppen