• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Alden hittar hd kanaler men kodad kanal

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Hej har problem har alden helatumatisk sateliteanläggning har en strong ca modul till tv och kort från cd. Har registrerat modul dubbelkollat nummer så de stämmer på kort o modul. Skickade sms fick meddelande om att uppdateringar är skickade får efter det in bild på alla kanaler i Sd vad gäller hd får jag bild på 2 cmorekanaler de övriga hd kanelerna står det kodad kanal på. Har pratat med cd support som gjort om Allt de kan göra utan resultat. Vad göra tacksam för ideer. Sedan undrar jag o. Någon vet hur jag gör för att radera kanaler för gör jag ny sökning säger den men för att kanallistan är full. är en alden 18.5 Liberates hd
Ci+ med dvd oc mh ström ca modul ci+
 
Senast ändrad:

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Sv: Alden hittar hd kanaler men kodad kanal

Det enklaste brukar vara att återställa fabriksinställningarna och sedan göra om allt inkl. Kanalsökning.
Efter Kanalsökning låt tv stå på några timmar får du se om inte kanalerna är ok.
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Sv: Alden hittar hd kanaler men kodad kanal

Tv är tysk från början får jag tyska språket i menyer då?
 
Senast ändrad:

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Sv: Alden hittar hd kanaler men kodad kanal

Tack blir till o testa i morgon återkoppla resultat sedan
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Sv: Alden hittar hd kanaler men kodad kanal

Godkväll gjort fabriksåterställning funkar ej ändå kan notera att många ggr är signal kvaliteten sämre för hd nere på 50% för Sd kanaler 90 procent kan det vara så jag har för dålig mottagning för hd helt enkelt för efter återställning varvar felmeddelande med kodad kanal och ingen signal två c more hd kanal funkar dock men hackar ibland. Ska ringa kundtjänst för cd i morgon har fått ett numer till deras tekniker.
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Sv: Alden hittar hd kanaler men kodad kanal

Spontant känns det som du har dålig signal från satelliten.
Har du haft bra mottagning tidigare där bilen står nu?
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Sv: Alden hittar hd kanaler men kodad kanal

Bilen är nu för mig våra tidigare har inte haft satelite får köra ut på ett öppet område och testa .
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Sv: Alden hittar hd kanaler men kodad kanal

Bilen är nu för mig våra tidigare har inte haft satelite får köra ut på ett öppet område och testa .

Testa, en bra tumregel är att man måste stå minst 3 x hindrets höjd mellan sig och hindret för att få fri linje till satteliten. Så ett ett träd eller hus på 5 m måste du stå minst 15 m bort och ha fri sikt mot söder.
 

Bilagor

  • 8-1_installation_parabol.png
    8-1_installation_parabol.png
    12,7 KB · Visningar: 2

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Sv: Alden hittar hd kanaler men kodad kanal

Ska börja kvällen när jag kommer hem från jobbet och testa kortet i grannens mottagare han har inne i huset. De har nämligen cd där. Sedan om kortet funkar där ska jag köra ur vårt bostadsområde till mer öppen yta för att testa om jag får in alla kanaler om inte det funkar då blir det samtal till cd igen.
 
F

F.d. 56455

Guest
Sv: Alden hittar hd kanaler men kodad kanal

Jag har samma typ av anläggning, satellit parabol och Alden TV. Ofta kommer texten "kodad kanal". Har haft samtal med Canal Digital utan resultat.
De bytte kanalplats för TV4 i fjol och sedan dess har jag inte fått tillbaka TV4.
De svar som lämnas är att de skickar ut en ny signal alt. att köra ny kanalsökning.
När jag talat om vilken typ av utrustning jag har blir det tyst och då har de inga mer förslag.
Ska prova under sommaren men blir det inte bättre avslutar jag och försöker byta utrustning.
Följer med intresse.
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Sv: Alden hittar hd kanaler men kodad kanal

Kunde inte testa i grannens mottagare då han har litet kort. Stod vid ett fält fick inte in mer kanaler än de som sänds i Sd och 2 c more hd. Får ringa deras kundtjänst igen i morgon står att kortet är kodad kan det vara fel på kortet?
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Sv: Alden hittar hd kanaler men kodad kanal

Hur raderar jag kanallistan vet du det nexxo?
 
F

F.d. 56455

Guest
Sv: Alden hittar hd kanaler men kodad kanal

Har inte provat det. 1 april ska allt vara på så jag testa igen.

Ska tillägga också att det måste vara spänning på Modulen hela tiden, där kortet sitter. Så stäng inte av strömmen i bodelen då tappar den signalerna.
Såvida du inte har modulen separat med spänning på.
 
Senast redigerad av en moderator:

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Sv: Alden hittar hd kanaler men kodad kanal

Ska Maila alden under morgondagen. Det jag funderar på är om jag ska fabriksåterställ både tv och satmottagare? Allt är i ett men finns två fjärrkontroller och två menyer för att återställa allt. När jag gjorde fabriksåterställning på boxen försvann konstigt nog inte kanallistan trotts att alla andra inställningar försvann. Borde väl gå att radera kanallistan men vet ej hur för att kunna söka kanaler på nytt. kan det inte nu för den säger att minnet är fullt. Någon med alden tv som vet hur man gör?
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Sv: Alden hittar hd kanaler men kodad kanal

Vilken HD modell på parabol och mottagare har du?
Jag bara kollade på en av modellerna på Aldens hemsida och den har tydligen en förprogrammerad kanallista med runt 4000 kanaler. Kan det vara så att man måste ladda in en ny mjukvara i mottagaren. Vet att jag fått göra det på någon av de paraboler jag haft.
(upp till 4000 förinställningar
Programuppdatering och uppdatera kanallistor via USB)

HDCI + lista USB-sändare Update - från och med 2015/11/24

Stationer HDCI + _Update_Senderliste.zip packa (ZIP Kopiera till ett USB-minne) filen och de extraherade filerna
USB-minne ansluter framsidan av mottagaren bakom luckan
Tryck på knappen Meny
Välj piltangenterna HÖGER eller VÄNSTER "System"
Tryck på USB Update OK
Tryck gula knappen för att aufzuspielen Update
mottagaren startar nu
färdiga
 

Bilagor

  • Update_Senderliste_Transponder.zip
    5,5 MB · Visningar: 15
Senast ändrad:

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Sv: Alden hittar hd kanaler men kodad kanal

Lycklig efter fått kalla handen från cd och lagt ett mail till alden i Tyskland lyckades jag radera alla kanaler och fick in alla kanaler inkl alla hd dock saknas tv 3. 6 och 10 men lösning var alltså ny kanalinställning som inte gjordes automatiskt vid återställning av box. Någon som vet varför de sista ej gick in?
 
F

F.d. 56455

Guest
Sv: Alden hittar hd kanaler men kodad kanal

Rimor, vad hände och vad/hur gjorde du??:spinny:
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Sv: Alden hittar hd kanaler men kodad kanal

Hade tidigare gjort återställning av box alla inställningar försvann utom kanallistan och men lyckades hitta i menyn var jag raderade den och efter det gjordes ny kanalsökning och vips funkade kanalerna som jag skrev har jag dock inte lyckats få med tv 3 6 och 10 gjorde därför ny sökning i dag utan resultat saknas fortfarande i min kanalista och vad det beror på vet jag ej men får väl göra en ny sökning när jag flyttar bilen nästa gång.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Alden hittar hd kanaler men kodad kanal

Sendes de Viasat kanalene over Canal Digital?
 
Toppen