Alde 3020 HE

Tråd startad i 'Värme/kyla i husbilen' av elsebo46, 12 Oktober 2018.

1. elsebo46

elsebo46 HBK Medlem

Kommun:
    Norrköping
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    24412
    Montera extra tempgivare.
    Jag har LMC där panelen till Alde med tempgivare sitter över dörren och nära taket inte optimalt tycker jag.
    Jag har därför köpt två tempgivare som jag tänkte montera, enligt Aldes hemsida så ska man koppla in dom bakom panelen, det finns två anslutningar märkta med bed och sofa. Jag tänker sätta en vid sittgruppen en i sovdelen.
    Jag kollade via mail med Alde om en kabel med givare som var 8 m lång passade till pannan och den var ok, men det lustiga var att han sa att jag skulle koppla in på kortet på pannan inte på baksidan av panelen som man gör på 3010 skrev han ordagrant.
    Jag undrar om det är någon i forumet som monterat extra givare och i så fall hur ni kopplat in dom?
    Christer

2. skalman52

skalman52 HBK Medlem

Kommun:
    Täby
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    25289
    Den som ansluts vid pannan är en utomhusgivare.

MVH
    Hans

3. elsebo46

elsebo46 HBK Medlem

Kommun:
    Norrköping
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    24412
    Tack för svaret!
    Jag tror att jag har missuppfattat honom eller om det är så att han menade utomhusgivaren fast min fråga till honom gällde en extern inomhusgivare.
    Då väljer jag nog bort utomhusgivaren jag antar att jag måste borra ett hål i golvet för att
    få ut den?
    Mvh
    Christer

4. UffeA

UffeA HBK Medlem

Kommun:
    Falkenberg
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    25368
    Är det bara värme du vill styra så räcker det med de inre tempgivarna.
    Skall du däremot också koppla ihop AC med pannan så rekommenderar jag starkt att du sätter en givare för yttertemp, för denna styr till del inneklimatet i bodelen

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.