• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Alde 3020 HE

elsebo46

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
24412
Medlemskap
2024
Montera extra tempgivare.
Jag har LMC där panelen till Alde med tempgivare sitter över dörren och nära taket inte optimalt tycker jag.
Jag har därför köpt två tempgivare som jag tänkte montera, enligt Aldes hemsida så ska man koppla in dom bakom panelen, det finns två anslutningar märkta med bed och sofa. Jag tänker sätta en vid sittgruppen en i sovdelen.
Jag kollade via mail med Alde om en kabel med givare som var 8 m lång passade till pannan och den var ok, men det lustiga var att han sa att jag skulle koppla in på kortet på pannan inte på baksidan av panelen som man gör på 3010 skrev han ordagrant.
Jag undrar om det är någon i forumet som monterat extra givare och i så fall hur ni kopplat in dom?
Christer
 

elsebo46

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
24412
Medlemskap
2024
Tack för svaret!
Jag tror att jag har missuppfattat honom eller om det är så att han menade utomhusgivaren fast min fråga till honom gällde en extern inomhusgivare.
Då väljer jag nog bort utomhusgivaren jag antar att jag måste borra ett hål i golvet för att
få ut den?
Mvh
Christer
 

UffeA

FD HBK Medlem
Inlägg
220
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
25368
Medlemskap
2021
Är det bara värme du vill styra så räcker det med de inre tempgivarna.
Skall du däremot också koppla ihop AC med pannan så rekommenderar jag starkt att du sätter en givare för yttertemp, för denna styr till del inneklimatet i bodelen
 
Toppen