• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Adobe Flash har ställt till det igen!

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag hittade några gamla foton från förra årtusendet. Adobe flash tyckas ha slagit klorna i dem, gjort dem till SFW-filer och de vägrar låta sig öppnas. Efterforskningar på nätet resulterade i div. förslag på program som används för att öppna SFW-filer, alla kostade pengar men jag är inte sugen på att betala för att komma åt mina gamla bilder.

Någon här som vet hur man öppnar SFW-filer utan krångel och kostnader?

I åratal har jag haft ständiga problem med Adobe Flash och jag tycker de ska träda fram ur slöjorna, be om ursäkt och prestera ett program som öppnar deras skumma filer!

Jappe
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Adobe Flash har ställt till det igen!

SFWJPG - Seattle Filmworks to JPG Conversion (Windows) er en mulighet, stf filer er at gammelt bildeformat. Det finnes og online tjenester som konverterer bilde for bilde - gratis!

Ellers er programmer som Gimp, irfranview og andre open source bilderedigerere kandidater til å kunne lese dette antikke formatet fra floppydiskenes tid.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Adobe Flash har ställt till det igen!

xnview fixade det hela bortsett från några enstaka foton som inte låter sig öppnas. Just de bilder som jag letade efter naturligtvis! :mad:

Jappe
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Sv: Adobe Flash har ställt till det igen!

xnview fixade det hela bortsett från några enstaka foton som inte låter sig öppnas. Just de bilder som jag letade efter naturligtvis! :mad:

Jappe

Skicka gärna en av dom krånglande till mig via mail så kan jag testa och konvertera som på jobbet. Har adobes hela svit där och jobbar med..
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Adobe Flash har ställt till det igen!

Det var hyggligt! Ska försöka i kväll, annars i morgon.

Jappe
 
Senast ändrad:
Toppen