• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

AC ?

K

Kurt-Erik

Guest
Hej, jag är nybörjare här och har botaniserat ett par veckor för att lära mig av all erfarna :spinny:.

Jag planerar att köpa min första husbil snart, för mig och min luffarkompis (vovve).

Jag är nyligen ensamstående, pensionär och tänker luffa Sverige under vår, sommar och höst, mest fricamping.

Min budget är begränsad, max 200 kSEK, så det blir en 10-15 år gammal, 6-6,5m vad jag förstått. Jag vill kunna ha min säng bäddad hela tiden, WC/dusch och enkla kokmöjligheter.

I den prisklass jag letar hittar jag ingen med AC för varma sommardagar för mig och min kompis.

Kan man tänka sig en lösning med ett elverk och portabel AC, förslag?

Jag är tacksam för alla idéer och förslag så jag inte gör tokiga misstag i min okunnighet ...
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.649
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: AC ?

Tänk på att AC endast finns för 220V om det är detta du tänker på, däremot bör du hitta AC i bildelen. Det hade vi i gamla bilarna.
Kolla på plåtis från t.ex. 2007.
 
K

Kurt-Erik

Guest
Sv: AC ?

ok tack, då vet jag vad plåtis är.

Well kanske inte alltid behöver AC i Sverige men ibland så ...

Dessutom kanske det kan vara bra att ha ett elverk om man frikampar länge tänkte jag

Så ett elverk och en portabel AC låter ju vettigt för mig. Kanske krävs för mycket effekt eller ? ...
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.180
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Sv: AC ?