• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

70-talister på ingång?

elegancen

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
7888
Medlemskap
2024
Sv: 70-talister på ingång?

Jodå jag är 72a min fru 71a började med vagn 2003 köpte första husbilen 2010 nu väntar vi på våran tredje bil .

Argos747
 
F

F.d. 25821

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Hej,

Vi är nyblivna "husbilare" och 70-talister. Har två stora killar som inte längre vill åka med och två små, 8 och 12 år.

Vi åker gärna på gemensamma korta som långa turer, både med och utan barn. Kan ibland bara vara roligt att kanske veta vart ni befinner Er och kanske docka ihop någonstans i vårt vackra Europa.

Vi är anmälda till Skutesjön och står i kö till Wapnöträffen, dit dock utan barn.

I sommar bär det av till Kroatien är det tänkt. (v.31-33)

Hoppas vi ses där ute i vimlet?!:wideeyed:

Minna, Bonnie, Molly & Theo från Göteborg
 

ekman76

FD HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
14930
Medlemskap
2023
Sv: 70-talister på ingång?

Vi är nyblivna husbilsägare, Jag 76:a, Frun 75:a och med två grabbar 02:a och 04:a.
Vi testar detta tills grabbarna inte vill åka med längre.
 
J

Johank

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

En 74:a och en 71:a med en 01:a varannan vecka.
Skulle vara kul att hitta en familj i någorlunda samma ålder med eller utan barn för husbilsliv.
Vi finns i Skåne, Kristianstad...
Vi lär gärna att känna nya människor oavsett om ni är skåningar eller inte:yes:

Så hör av er!
 
F

F.d. 56076

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Ett tag sen tråden var aktiv men tänkte kolla intresset för att starta en grupp för oss som är födda på 70-80 talet? Om det nu inte finns redan en och vi har missat... Är själva inne på husbil nr 2 nu... går inte att släppa detta...;-))
 

Peter Rydh

HBK Medlem
Inlägg
404
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
16042
Medlemskap
2024
Sv: 70-talister på ingång?

Nu är det ju inte precis vad du frågar efter men gruppen "Barn i husbil" finns ju, den samlar ju lite yngre folk men visst man behöver ju tvunget inte vara småbarnsförälder bara för att man är född på 70-80talet.

Kul tråd föresten, Jag är 79a, sambon 76a och två barn 2010 och 2012


//Peter
 

Hasses Dethleffs

FD HBK Medlem
Inlägg
388
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
20410
Medlemskap
2022
Sv: 70-talister på ingång?

Jag född 65 och sambon född 68 med två tjejer födda 05 och 07 hänger gärna på denna tråd.

Hasse
 

Gabbe

HBK Medlem
Inlägg
646
Kommun
Örebro
HBK-Nr
13024
Medlemskap
2025
Sv: 70-talister på ingång?

Hej, personligen tycker jag det är kul med åldersvariation, speciellt när man träffas ute på någon ställplats. Vi som inte tillhör 70-talisterna har att lära oss, och tror nog att tvärtom också fungerar. Det viktigaste är att ha kul tillsammans......
Gabbe//
 
F

F.d. 56076

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Vad roligt att tråden inte var stendöd..! :)

Visst får alla som vill vara med, men det är roligt med folk som är från samma generation. Vi sitter ju (en del av oss ivf) med en del huslån etc, så klart att det inte är "vanligt" med husbilar när man har så mkt andra kostnader fortfarande... :))

Ska vi helt enkelt kidnappa denna tråd eller kan man skapa en grupp på ngt annat sätt?
 

GLIDARN

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
20187
Medlemskap
2022
Sv: 70-talister på ingång?

73'or här som lämnar husvagnscampande och hämtar vår nya husbil hos handlaren så fort de monterat på tillbehören :mcride:

"Barnen" på 21 och 16 år följer med sporadiskt beroende på vart det mobila boendet styrs.
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: 70-talister på ingång?

"Barnen" på 21 och 16 år följer med sporadiskt beroende på vart det mobila boendet styrs.

-70 och -73. Inne på fjärde husbilen. Även i vårt fall så får vi på sin höjd med "barnen" 21 och 18 på resorna till Italien o Kroatien. Antar smålänningengenen överförts till de då de uppskattar den kostnadsfria solsemestern :twitcy:
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Nää, nu då. Jag känner mig plötsligt jätte gammal. Fruktansvärt fort tiden går, nyss var man en pojke och idag kan man betrakta en femtioåring som lammkött.....;)
 

GLIDARN

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
20187
Medlemskap
2022
Sv: 70-talister på ingång?

-70 och -73. Inne på fjärde husbilen. Även i vårt fall så får vi på sin höjd med "barnen" 21 och 18 på resorna till Italien o Kroatien. Antar smålänningengenen överförts till de då de uppskattar den kostnadsfria solsemestern :twitcy:

Haha, ja just så har det varit. De gillar europaturerna, samt när vi hälsar på släkt i Gävletrakten. 16-årige sonen kan man "lura" med på fisketurer än så länge. Koserter och typ F1-resa kan också locka, annars är kompisar viktigare :rolleyes:
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Det är skoj när man kommer till en Ställplats och hör barnskratt igen!
Vi har fått fem barnbarn på fyra år och hoppas att få låna dem då och då på våra utflyckter!
Inte alla på en gång bara:rolleyes:
 

Nihog

HBK Medlem
Inlägg
66
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
20245
Medlemskap
2024
Sv: 70-talister på ingång?

jodå det finns nog en del här som är lite yngre. Vi är 73 och 69, samt 2003 och 2006 i vår nya Hymer Exsis 414. Har haft bil sen 2012 och då min fru är mer eller mindre uppvuxen 10-12 veckor per år i husvagn var det liksom "normalt" för henne. Jag är på och tycker det är super, och som gammal fiske -och tältnörd är husbilen för mig bara ett lite mer avancerat tält. Med förvaring för vin och öl...

Vi har stött på en hel del barnfamiljer i EU, men oftare med just tält eller husvagnar. Men tror det kommer starkt bland yngre som uppskattar smidighet och att kunna agera spontant med vart man vill.
n.
 
Toppen