• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

70-talister på ingång?

F

F.d. 56076

Guest
Nybliven husbilsfrälst och född mitten på 70-talet undrar jag nu om det finns några av oss (70-talister) här överhuvudtaget eller är alla nertyngda av överbelånade hus och skulle kunna drömma om detta, alt sitter på Thai flyg ner till Puhket ist för bakom ratten på en husbil? :)
 
F

F.d. 30135

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Jag är 72a å oxå hittat nöjet att åka husbil =)
 
F

F.d. 25678

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Vi är två 70-talister (73:a och en 76:a) med en sjuårig son som precis köpt sin första husbil. Vi bor i Götene kommun.
 
F

F.d. 24442

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Jag är -78, frugan från 85 har blivit medtvingad till detta finfina sätt att resa.

Visserligen var största anledningen till husbil att det alltid var såna problem med att ta med hund på hotell/lägenheter under semestern utomlands, så alla är numera nöjda.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Hej xerxes, 73 och 76 med två barn på 7 och 9 år och vi är inne på vår fjärde husbil. Själv blev jag husbilsskadad redan på nittitalet tack vare att jag bodde i en husbil(buss) i mitt jobb. :)

mvh jocke
 
F

F.d. 27056

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Hej...
Jag är -72:a och min fru -75:a...vi har hafft husbil sen 2007.
 
F

F.d. 53197

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Visst finns vi "yngre", även om pensionärerna nog är i majoritet i detta forum! Jag är född -73, och maken -69, och vi köpte husbil förra året. Barnen är 11 och 13 år.
 
F

F.d. 6082

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Född -72, sambon -79 och chihuahuan -02. Inne på vår tredje husbil och ett gäng resor till Phuket ;)
 
F

F.d. 29775

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

gisser att genomsnittsåldern här i klubben ligger på sisådär 65-70 år :wideeyed:
Så alla yngre är mycket välkomna för at 'föryngra' och bidraga med
att sprida husbilslivets gläder mera allmänt. Min (mycket) bättre hälft var vettskrämd när jag för 6 år sedan föreslog att köpa husbil för att kunna resa med vår hund.
citerer: 'Det för oss ju direkt in i pensionärskategorien'. Vi var då ca. 55 år.!

Hon har naturligtvis totalt ändrat hållning sen dess och vi älsker husbilslivet:spinny: och kan inte föreställe oss livet utan:swoon:

Fråga till web-gruppen:
Medlemmernas ålder är ju markerad i vår profil så kanske web-programmet
kan ta ut genomsniståldern på alla medlemmer?

Bara nyfiken:wink:
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: 70-talister på ingång?

Grabben är - 87:a och har blivit smittad av oss men har "bara" en campingbuss men dock utrustad med både kök och toalett.
Han blir medlem kommande veckor eftersom han inte är hemma nu.
 

Bilagor

  • 20130720_201612.jpg
    20130720_201612.jpg
    2,1 MB · Visningar: 15

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: 70-talister på ingång?

Hej

Jag är också en glad 70-talare. Vi har haft husbil i sex år och jag har svårt att tänka mig ett bättre sätt att semestra på. Visst har man fått försaka charterresorna men det är det definitivt värt.:)

Mvh Per
 
F

F.d. 56076

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Vad häftigt :-D tack alla för inläggen! Kul att vi har börjat kliva in i denna värld! Håller med om att det absolut skulle vara jättekul att få sin egen hörna här, även om jag principiellt är mot att dela in folk i olika kategorier ;-) vi har alla mycket att lära av den äldre generationen som är våra föräldrar :)) men jag röstar gärna för en 70-talist tråd där vi kan diskutera saker som berör oss mer (typ barn i bilen, småbarn i husbil mm).
 
F

F.d. 25431

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Hej!

Jag årsmodell 72 och frun 76. Husbil sedan två år.
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Jag och frugan är tidiga 70-talare. Bor en bit utanför Kristianstad. Kuskade många år runt med husvagn, men köpte för några år sedan husbuss (efter att vi letat efter husbil) och sedan blev det ytterligare en husbuss.
Ungarna vill numera inte följa med om det inte är väldigt speciella tillfällen, så oftast är vi två personer som puttrar runt o ser oss omkring.
 

bossebagare

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8546
Medlemskap
2024
Sv: 70-talister på ingång?

Jag 67a och damen i huset 70a tre glöttar en som är17 som inte vill med,och en på 14 och en på 8 år.Har haft 3 husvagnar innan det blev husbil 2011.
 

Martin Svensson

HBK Medlem
Inlägg
302
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
9100
Medlemskap
2024
Sv: 70-talister på ingång?

Två till här.
Vi är två 71:eek:r från Alingsås med två barn 2 och 6 år.
Vi är inne på vårt andra år med husbil:)
 
Toppen