• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

5" bildskärm

G

Göran T625

Guest
Är det någon som vet var man kan få tag i en 5" bildskärm med "vanlig" ingång.....d.v.s. från datorns 15 poliga bildskärmskontakt. Jag tänker att använda den som skärm i samband med min laptop och Autoroute då jag tycker att laptoppens skärm blir för stor att ha aktiv under körning.

HB-hälsningar

Göran 292
 

Kjellberg

HBK Medlem
Inlägg
218
Kommun
Partille
HBK-Nr
213
Medlemskap
2024
Sv: 5" bildskärm

Net On Net har två för under tusenlappen har en själv, 5 eller 7 tum Dom finns under biltillbehör. Audio och video in Hälsn. Janne
 
F

F.d. 18775

Guest
Sv: 5" bildskärm

Hej Janne!
Det var ju billiga skärmar, är det VGA så att dom funkar till bärbar dator?, kunde se det i beskrivningarna.
Anders
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: 5" bildskärm

Net on Nets skärmar verkar vara avsedda för DVD-spelare d.v.s Audio insignal och Video insignal. För att få en bra bild av en datorskärm bör man ha en dataingång på skärmen med samma upplösning som datorskärmen, gäller även bildformatet, förhållandet mellan bredd och höjd. Särskilt viktigt vid kartbilder som ju skall försöka återspegla verkligen. Då blir det tyvärr lite dyrare eftersom serierna i tillverkning inte är så stora som till DVD-spelare.

Naturligtvis är det en smaksak hur petig man är. Ibland kan man acceptera en mindre bra bild för att priset är bättre. Har inte sett NetonNets skärmar i bruk så egentligen kanske man inte skall säga så mycket.
Har själv funderingar på att skaffa en extra mindre skärm till kartprogrammet men blivit rådd av en datanisse att skaffa en riktig TFT-skärm med dataingång för att det är säkrast om man vil ha en bra bild. Tyvärr har de tre tusenlappar den kostar gjort att jag tänker köra en sommar till med den vanliga uppsätningen. Det blir ju några liter disel för de pengarna och så länge min multifunktionsbisittare vill säga höger och vänster i rätt tid så går det ju bra.

Ta det vackert på vägarna hälsar EssoJ
 

Kjellberg

HBK Medlem
Inlägg
218
Kommun
Partille
HBK-Nr
213
Medlemskap
2024
Sv: 5" bildskärm

Jo Göran det är som jag skrev audio och video in endast men det är en TFT skärm med en kanonbild. Sedan är de ju de kruxet om man kan koppla den till datorn rakt av det kanske blir en annan femma.........Janne
 

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Inlägg
1.688
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2024
Sv: 5" bildskärm

En 7" VGA-skärm med VGA-ingång för 1600:- är det enda jag hittat
Du kan ju kolla bifogade fil.
/Nisse
 

Bilagor

  • tv-710.pdf
    93,8 KB · Visningar: 64
Toppen