• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

4 säsongsutnyttjande

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.868
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: 4 säsongsutnyttjande

Kan bilregistret kanske va en hjälp, på- /av-ställda husbilar :confused:
 

Cia och Magnus

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
20217
Medlemskap
2024
Sv: 4 säsongsutnyttjande

Vi kör också alla säsonger fast hittills har vi bara hunnit med vinter, vår, och försommar (är nya ägare).
Nu seglar vi men jag saknar faktiskt husbilen så vi kommer nog att plocka fram den under sommaren någon ruskhelg också
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: 4 säsongsutnyttjande

Det är nog inte så vanligt med helårsutnyttjade. Jag vistas en hel del ute på vintervägarna men det är inte ofta som man möter någon husbil vid den årstiden. Någon enstaka då och då det är allt.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.718
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: 4 säsongsutnyttjande

Det stämmer säkert, vi möter i varje fall inte många på vintern. :)
 
F

F.d. 50340

Guest
Sv: 4 säsongsutnyttjande

Nja det finns säkert variationer, själva bor vi 5-6 månader i Spanien (hus), men när vi är hemma så används husbilen.....normalt blir det väl december-mars och juli-augusti som vi åker runt! :spinny:
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.816
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: 4 säsongsutnyttjande

Vi är ute på 17 året runt och det ökar markant med husbilar under sommaren och även vår o höst men vintern är fortfarande lite glest. Det som är tråkigt är att de fina ställen som man kan stå på under vintern har fått 4tim gräns pga missbruk under sommaren.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: 4 säsongsutnyttjande

Året runt men det minskar på vintern. Passar in när det är lite torrfruset o inte allt för smutsigt. Frikampar alltid.
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.609
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: 4 säsongsutnyttjande

Vi är 3 säsongsåkare, höst vinter o vår.
Ovan skrevs: "Det som är tråkigt är att de fina ställen som man kan stå på under vintern har fått 4tim gräns pga missbruk under sommaren."

Ansluter helt till den synpunkten. Hela Bohuslän är ju fullt med förbudsskyltar på vintern, trots att de fina platserna står öde. Hälsar Björn
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: 4 säsongsutnyttjande

Säsong(er) med det gråa, kalla, regniga och blåsiga hoppar vi numera gärna över, men vi nyttjar alla 4 årstider fast på olika ställen.

image.jpeg
 
4

4 JO

Guest
Sv: 4 säsongsutnyttjande

Använder husbilen året runt så fort tillfälle ges och oftast inom Sverige, men gärna en avstickare ner till Sydeuropa om det är möjligt ur jobbsynpunkt.
Fördelen med mitt arbete är att jag alltid kan välja en ny arbetsplats varje dag, uppkoppling mot nätet har jag med mig.
Liten fördel med kunder inom campingbranschen men fricampar gärna också.
 

turbin

HBK Medlem
Inlägg
2.709
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
10155
Medlemskap
2025
Sv: 4 säsongsutnyttjande

Japp, vi åker året runt kors och tvärs och upp och ner!:)
 
Toppen