• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

25 500 mil

twins

HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Åhus
HBK-Nr
18446
Medlemskap
2025
Nej något elverk finns inte kvar, isåfall mycket litet då jag ej upptäckt det . Vet ej om det var du som installerade kvarntoan men den funkar skitbra . Vi har haft den i snart 3 år o renoverat köket och satt in tryckpump och målat alla luckorna och satt skjutbara luckor under vasken. Har förresten bytt alla stolarna också. Verkligen en rejäl bil
 

twins

HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Åhus
HBK-Nr
18446
Medlemskap
2025
13C9C47B-8039-4EB8-86CF-FC505904C3C1.jpeg 9FD19096-9FF9-4C66-989D-89DF922EE099.jpeg 25784 mil. Det blev Los Pinos o fortfarande 12€. Jag tog ner cyklarna för en tur till Castellet i Peniscola döm om min förvåning, glömt hustruns cykelnyckel men som tur var så höll dom på att bygga en ny rondell vid campingen, så jag gick dit och fick låna en liten vinkelslip så var det fixat. Tog en tur till Benicarlo , marknadsdag o saluhall medförde lite gott med hem. Sprang på ett par Åhusbor fam Sävnor, som varit här i ca 4 månader, får träffas när vi återvänder till Åhus. Har just anlänt till El Saler och tänker kolla in Valencia imorgon. Sen söderöver. Ha de
 

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Visa bilaga 161639 Hej ! Bengtic och Bergsten var befinner ni er nu ? Vi kör från Calp o nedåt just nu. Står i hamnen i Altea. Ser ni terroristbilen så vinka. Här är bild så ni känner igen oss. Kenneth o Lena
Hej, både Bengtic och vi befinner oss på Santa Pola camping.... vi har snart ”vuxit fast” här
 

twins

HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Åhus
HBK-Nr
18446
Medlemskap
2025
25 798 mil . Tackar. Står på piren i Altea. En underbar utsikt över småbåtshamnen nu i solnedgången. Känner för att leta upp nåt ställe att käka på nu i kväll. Ev dyker vi upp där imorgon. Har ni några nummer som ni står på. Ha de
 
F

F.d. 22252

Guest
Största problemet med santa pola just nu är att de bygger en ny pool så det har varit jobbigt för de som står i närheten för mycket oväsen tidigt och skakningar i marken av lastbilar och maskiner.
Sen finns det ingen restaurang på området på torsdagarna kommer det en hamburgerbil och lördag -söndag pizza men inte smakar det som hemma.
Man får räkna med över en kilometer till en vettig restaurang. Brödbilen kommer och tutar hejvilt kl8 och väcker upp folk har bara pain riche vitt bröd som inte går att spara smakar inget så inget man går upp för bara att somna om.
 

Langerstorm

HBK Intresserad
Inlägg
89
Kommun
Göteborg
25 798 mil . Tackar. Står på piren i Altea. En underbar utsikt över småbåtshamnen nu i solnedgången. Känner för att leta upp nåt ställe att käka på nu i kväll. Ev dyker vi upp där imorgon. Har ni några nummer som ni står på. Ha de

Står ni alltså på Av. del Porto? Dvs piren som omgärdar hamnen?

Jag tittade på satellitbilder och ser inga husbilar. Strax söder om hamnen finns ju en ställplats.

Trevliga bilder ni lägger ut!
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
25 806 mil. Klart vi står på piren, bättre utsikt och så kostar det ju inget. Närmre till restaurangerna. Ställplatsen såg vi nu i morse vid promenaden men fullt o trångt.

Vi körde ner till piren för att hälsa er välkomna till Altea, men där möttes vi av det här....

EE97D93F-F2DD-40F5-8F79-86D403F641D9.jpeg

Dvs. en förbudsskylt för all motortrafik, utom för hamnens egna bilar med tillstånd.

Vidare så möttes vi av den här skylten, lite längre fram....

3FA3BBC6-4796-4602-98EE-1D5D5E0CC488.jpeg

... och 6 sådana här skyltar inom 100 m, innan man kommer fram till piren.

93AD2757-1120-498D-944C-6C1DF39C6CF4.jpeg

Så vi undrar om ni hittat en annan pir i Altea där man både får köra in med sin bil och övernatta? Ni kanske också hade samma tur här, som jag läser att ni hade i Vienne, att hitta ett elskåp som man glömt att låsa och därför fick gratis el?

TommyD
 

twins

HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Åhus
HBK-Nr
18446
Medlemskap
2025
Tråkigt att ni inte fortsatte CA 70 m till, för ser man på bilden så skymtar vår bil där strax efter den vita skåpbilen. Vi tog en chans och körde in ändå och frågade fiskare på en trålare om det var risk för poliser där. No no policia ! Och så fick jag tummen upp . Ser man på skyltarna så liknar inte vår bil dessa figurer på dessa skyltar. Så det blev första parkett. Poliserna körde dessutom förbi 2 ggr och eftersom denna bil varit stoppad tidigare så var det nog grönt ljus.:twitcy: Vårt är ni på väg ? Kör bara inte hemåt , fick rapport om att det snöar i Skåne och då e de allvarligt. Kenneth o lena
 
Toppen