• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

æblemarked i Kivik

Inlägg
716
Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024
hej
vi her vældig lyst til at tage til markedet i Kivik, men på grund af arbejde kan vi ikke være der før lørdag aften. nytter det at komme da ??
kan man få plads nogen steder ?
hilsen Michael og marianne DK:wink:
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: æblemarked i Kivik

räkna med att det är massor med folk, trångt med parkeringar och svårt att hitta en plats på bekvämt avstånd från hamnen i Kivik där festligheterna avhålls, men kan man nöja sig med att cykla eller gå kan man säkert finna ett ställe i Kiviks utkanter
trafikplaneringen är heller inte den bästa, förra året kom vi norrifrån och hamnade ända framme vid avspärrningarna till hamnen utan möjlighet att kunna vända, på måndagen fick jag höra av en arbetskamrat att några vänner till honom sett "husbilsförare köra mitt bland fotgängarna på hamnområdet"
Kiviks Familjecamping har vi stannat på några gånger genom åren men inget vi kan rekommendera, dålig service och förhöjt pris (?) under Äppelmarknaden har vi svårt att acceptera
men avstå inte från att åka dit på grund av dessa negativa rader, det finns säkert platser att stanna på och arrangemanget är väldigt trevligt och sevärt, inte minst äppeltavlan i hamnen
ner mot havet söder om Kivik, med promenadstigar längs stranden in till samhället, kan man nog hitta ställen att parkera på över natten även om man kommer sent
 
Toppen