• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Överta ansvaret

F

F.d. 12259

Guest
Är der flere än jag som har fåt ta över ansvaret för hem och husbilen p.g.a. stroke, infakt el. lign.? I så fall vill jag gerne bytte tankar och ideer med dig.
Som tur är man töjbar och klarer mer än man tror.
God fortsättning GURLI
 
F

F.d. 7998

Guest
Sv: Överta ansvaret

Hei Gurli,

Nei, du er nok dessverre ikke alene om å måtte overta ansvar for hus, hjem, husbil og alt annet når maken drabbas av sjukdom.

Vi elsker husbilslivet begge to, og det var aldri på tale å holde opp med det selv om min mann ble drababt av stroke.
Det betød en del endringer, som bla en ny husbil som var bedre egnet etc. Han har heldigvis alltid vært veldig nøye med å lære meg om alle tekniske finesser på husbilen, og også å kjøre en stor bil, så den biten har gått bra.

Vi har jo sett andre venner, spm har måttet parkere husbilen når mannen har blitt sjuk, fordi fruen ikke har kunnet / villet kjøre stor bil.

I dag, når det verste været har gitt seg, kjører vi sydover til Spania i husbilen. For andre året er det bare jeg som er sjåfør. Kjøringen gikk veldig bra i fjor, og man får jo bare dele opp distansen i passe etapper.

Internett tilgangen blir nok litt sporadisk under reisen, men du må gjerne sende en email til
s.eastwood@telia.com , eller sms'a til +47 90 16 70 23.

Carpe Diem!!!

Hälsningar från Siw Eastwood
 
Toppen