• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Österrike med Brobizz + Easygo+

  • Startad av Deleted member 11118
  • Startdatum

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Ett alternativ är att köra icke betalvägar,unvik fredag-söndag då kan du bli tvingad ut på motorvägen.
 
F

F.d. 54377

Guest
Jo det är ju ett options

Ska man köpa boxen innan gränsen?
 
F

F.d. 54377

Guest
Ok
Men om jag inte hinner få hem easy go+ innan resan..hur gör man då?
Borde gå lösa ngt vid gränsen eller?
Är den en go box då som man köper vid gränsen?
 

Mats/Inger Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
416
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
19452
Medlemskap
2024
Om man har en brobiz från öresundsbolaget och en husbil på 3,5 ton så behöver man ingen Easygo+ Den är för tyngre bilar jag hade en 3,8 ton tidigare och en easygo+ funkade perfekt bara att köra
 

Virre

HBK Intresserad
Inlägg
8
Kommun
Markaryd
Behövs både öresundsbiz och easygo+ då vår husbil väger 5 ton. Räcker det inte med easy go +?
( resa till Österrike, via Öresundsbron)
Kan man ha en vanlig bil också till damma easygo +?
Tack.
Mvh
Veronics
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Easygo+ räcker,koppla den till avtal med Öresundsbron,denna bizz gäller endast tunga husbilar och kopplas till ditt registrerningsnummer(en bil)
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.765
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
EasyGo+ är låst till ett fordon över 3500 kg. Man kan ha en dosa till samma avtal till personbilen. Den går däremot att använda till andra personbilar då den inte är kopplad till ett speciellt fordon. OBS att inte ha dosorna i samma fordon om den man inte använder ligger i sin skyddspåse. Man kan koppla EasyGo+ till Öresundsbron (årsavgift 420:), till Storabeltbron (gratis) och till ForSea-färjorna (årsavgift 225:). Enligt ForSea hemsida gäller Smartbizz endast upp till 6 meter vilket är fel. Husbilar över 6 meter drar de dosan 2 ggr och man får bra rabatt. Vi åkte över med vår 8,9 m husbil på en dagstur för 225:- + 440:-.
 
Toppen