• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ärlighet!

G

Göran T625

Guest
För något år sedan beslutade hustrun och jag oss för att sälja vår husvagn (Solifer -97) och i stället köpa en begagnad husbil. Vi annonserade husvagnen på Blocket och bara efter några dagar hade vi kommit så långt att en intresserad köpare från Skellefteå per telefon meddelade att "om han passar så drar vi me´han hem". Den eventuelle köparen kom fram till Norrköping efter 8-9 timmars körning, besiktade husvagnen tillsammans med sin fru och efter någon timma hade dom bestämt sig..."vi tar han"!

Sagt och gjort....kvitton och andra handlingar skrivs och husvagnen har fått en ny ägare och där slutar väl en vanlig försäljning men i vårt fall kommer här ett litet tillägg.....

För några år sedan, närmare bestämmt hustruns 60-årsdag, firade vi henne vid en fritidsanläggning utanför sta´n och vi bodde då i vår husvagn. När vi återkom hem efter festen konstaterad hustrun att hennes vigselring saknades. "Ringarna låg på kylen"och kan inte kommit längre än in i något hörn eller under kylskåpet.....ingen ring så långt ögat såg....alltså säkert så att den hade försvunnit ur vagnen samman med soppåsen....trodde vi!

Tillbaka till vår gamla vagns avfärd.....Min hustru sade på skoj att om de nya ägarna mot förmodan skulle hitta en guldring i vagnen så "kan ni väl höra av er"! Ett par veckor efter att de nyblivna husvagnsägarna hade kommit hem så fick vi ett brev från Skellefteå innehållande hustruns förlorade vigselring med ett litet meddelande att dom hittat ringen
under ett av värmeelementen bredvid kylen.

Ordningen återställd....nöjd husvagnsägare.....hustruns vigselring tillbaka på ringfingret....och inte minst, det finns fotfarande ärliga männinskor!

Numera glad husbilsägare,

Göran
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.672
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Ärlighet!

Detta hände oss
Vi hade tappat ett halsmycke i guld, typ idbricka, present från barn i vår Detleffs husbil. När vi städade ur bilen kunde vi inte hitta detta. Bilen såldes vidare och hamnade på Gotland. Det gick några veckor så kom det ett brev med det saknade halsbandet. Det hade hamnat bakom en långsoffa och fastnat på ett gångjärn. Ljuset hade fallit på ett speciellt sett och och då hade dom upptäckt det. Vi skickade en blomma som tack och sedan så kom dom och besökte oss och vi hade en trevlig kväll tillsammans.
:wink: :D
 
Senast ändrad:
Toppen