• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är jag ensam ?

F

F.d. 11531

Guest
Har en Mercedes 207 aut ,Westfalia ,årsmod 80 döpt till "James Cook",en mycket väl utrustad bil för sin tid måste detta vara .Men är jag ensam :confused: om denna bil i vårt avlånga land.
 
F

F.d. 52914

Guest
Sv: Är jag ensam ?

Hej!
Nej Du är inte helt ensam. Vi har ett renoveringsobjekt Mercedes 307 1977.
Det står 207 på skärmarna men det sitter en 240, 3,0 5cyl. och 5 växlad manuell låda i den.
Det finns visst en till i klubben men vi är nog få som har så pass åldriga bilar.?;)
Hälsar Isak-41
 
F

F.d. 25014

Guest
Sv: Är jag ensam ?

Nä du Erik-59 vi är några stycken som vill spara på nostalgin ett tag till och vissa vilka finna husbilar det finns i den års-gruppen. Jag har en MB-81 som jag bygt själv och ändrar om till det bättre. Så stå på dig och sköt om den väl.

Hej Isak, Hur går det för dej, har snön smält undan så att du kan börja renoveingen och komma ut på vägarna
 
F

F.d. 52914

Guest
Sv: Är jag ensam ?

Hej Ulfhed!
Jo snön håller på att smälta men det är ännu lite väl grisigt att lägga sig under pärlan. Håller som bäst på att byta alkovgolv inne i bilen. Det gamla hade man kunnat odla grönsaker i om man velat men det luktade för illa.
:twitcy:
Annars är renoveringshumöret på topp och det är ju bra för det finns att "bita" i har vi märkt.

Hälsar Isak-41
 
F

F.d. 3579

Guest
Sv: Är jag ensam ?

Hej! Bra att ni finns, själv har vi en MB-508 - 82, Har haft den i 7 år och vill gärna kunna ha den i 7år till. Hoppas inte politikerna sätter för stora käppar i hjulen.
Vi åker året runt, så inte har vi fyrkantiga hjul eller skäms för att bussen har några år på nacken, den är ialla fall betald.
 
F

F.d. 25014

Guest
Sv: Är jag ensam ?

Ja du Hummer det har du rätt i, att den är betald, då kan man lägga slantarna på drivmedel + andra nöjen. Sen har man den fördelen att man kan fixa lite själv utan att förstöra för mycket.För man vill ju ha det lite bekvämt ,så man bygger till eller drar ifrån eller hur. Man känner sin bil utan och innan. Nu till helgen åker vi på en liten tur upp till Lidköping, man ska handla lite till. Det ska bli skönt fast vädret ska inte vara så bra.men var gör det man har tak över huvet samt värme inne finns.

:twitcy: :p

Hälsning ulfhed
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen