• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är det någonsom vet

F

F.d. 12848

Guest
hur försäkrar man en husbil i ryssland trafik är inget problem, men vagnskada stöld o brand går inte enlig försäkringsbolag . Betta med för att jag inte kan åka med på kareliaturen som går i sommaren hälsar illåsen:mcride:
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.410
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Är det någonsom vet

Jag skickar frågan vidare till våra Danska medlemmar som flera gånger arrangerat resor till Ryssland,
Du kan säkert också fråga de som håller i Karelienturen, eller via den resebyrån som arrangerar detta.
http://www.husbilsklubben.se/forums/t21845/

:) Carina
 

morsan

HBK Medlem
Inlägg
130
Kommun
Kumla
HBK-Nr
745
Medlemskap
2024
Sv: Är det någonsom vet

Hej Illåsen! När vi åkte till Ryssland via Tallin så betalade vi försäkring i Tallin innan vi åkte genom tullen. Värt att påpeka är att där man köpte/betalade försäkringen låg en bit ifrån tullen. det var en hisklig massa långtradare som stod på kö så det var inte så svårt att se var det var" Mvh. Morgan
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.410
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Är det någonsom vet

Svar från Danmark;

Man skal tegne ind forsikring på grænsen til Rusland. Det er lovpligtig.
Dit medlem må tage kontakt til den russiske ambasade. For at rejse rundt i Rusland skal man have en invitation og have et visum. Man skal kontakte ambasaden i god tid. Helst 1-2 måneder før man skal rejse. Man kan godt rejse selv, men alle papirer skal være i orden.

Hilsen Kaj og Eva
 
Toppen