• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är det någon fördel med assistansförsäkring?

husbilar

FD HBK Medlem
Inlägg
924
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021
Om husbilen är helförsäkrad så kan man kontakta SOS i Danmark för att få hjälp vid ev. husbilstrassel.
Vad kan man få hjälp med ytterligare om man har en assistansförsäkring?
Någon påstod att vissa assistansförsäkringar inte gäller på vissa motorvägar.
Är det något bolag med assistansförsäkring som man inte bör välja?
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Är det någon fördel med assistansförsäkring?

Frågan är om man behöver assistansför, finns ju redan i bilförsäkringen , självrisk javisst 1500 på länsf, men efter 13år med HB o anlitat bärgare 2 ggr så blir det bara 3000 , falk assistans tar 595 / år för HB, ta det ggr 13 ,,så vet ja inte om det är nåt att ha Hälsningar lasse ps assistansen hos tex falk täcker visserligen bränslestopp men har man inte mer reda på vad sej om vad som finns i tanken , så veto tusan om man ska köra bil överhuvudtaget,
 
Senast ändrad:

husbilar

FD HBK Medlem
Inlägg
924
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021
Sv: Är det någon fördel med assistansförsäkring?

Aftonbladet eller Expressen?

Efter att ha läst villkor m.m. betr. både Falcks och Solids assistansförsäkringar, som kostar i stort sett lika mycket, så står jag som en åsna mellan 2 hötappar.

Vilket bolag ska vi välja? Varför?

Av alla drygt 7000 medlemmar bör det ju finnas några som har behövt vända sig till ovanst. bolag.
 

leif46

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Habo
HBK-Nr
2207
Medlemskap
2024
Sv: Är det någon fördel med assistansförsäkring?

HEJ. Jag har Villan Bilen å Husbilen hos Folksam å betalar 238kr extra för assistansförsäkring helår som gäller för allt t.e.x.om man för punka (bra med reservhjul då).Så jag tycker att det är bra med dom x pengarna.:yes:
 
Toppen