• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Äppelris

H

hianders

Guest
Hej! Eftersom det är mycket gott om äpplen i år så vill jag gärna dela med mig av ett recept på äppelris som min mamma Gudrun gjorde ofta.

1 1/4 dl grötrisgryn
8 dl vatten
4-5 hg äpplen
1 dl socker
1 bit kanel

Lägg risgrynen i kokande vatten och låt dem koka i 15 minuter. Skala äpplen och skär dem i bitar. Lägg bitarna i riset och tillsätt socker och kanelstången. Låt koka tills ris och äpplen är mjuka, ca 15-20 minuter.

Servera med mjölk och en god smörgås.

fru hianders/Inger
:yes:
 
H

hianders

Guest
Sv: Äppelris

Hej! Eftersom det är mycket gott om äpplen i år så vill jag gärna dela med mig av ett recept på äppelris som min mamma Gudrun gjorde ofta.

1 1/4 dl grötrisgryn
8 dl vatten
4-5 hg äpplen
1 dl socker
1 bit kanel

Lägg risgrynen i kokande vatten och låt dem koka i 15 minuter. Skala äpplen och skär dem i bitar. Lägg bitarna i riset och tillsätt socker och kanelstången. Låt koka tills ris och äpplen är mjuka, ca 15-20 minuter.

Servera med mjölk och en god smörgås.

fru hianders/Inger
:yes:

Lyfter denna tråd då det är äppelsäsong nu och många har det i trädgården. Gottigott!

Inger
 
Toppen