• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilka husbilar ska jag inte köpa?

tomhoff

HBK Medlem
Inlägg
162
Kommun
Skövde
HBK-Nr
14258
Medlemskap
2024
Det är en omöjlig fråga att besvara. Det finns säkert tillräckligt många missnöjda husbilsägare som tycker att just deras märke är helklass. Men det finns säkert lika många som lovordar just det märket.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Pålle, det er så sannt innsalget er kun starten på et kundeforhold. Kundepleie er langtids markedsføring og verkstanden er det fremste verktøy for kundepleie når det gjelder bil.
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Har en Adria Twin 3.0 automat nu 10 år utan bekymmer. Har inte fåt fel på värme eller kylskåp eller annan inredning kört nu över 17000 mil. Ej heller nå läckage från ut eller insida.
 

RonnieDiesel

FD HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Skara
HBK-Nr
28244
Medlemskap
2022
Ford med dubbelhjul och 2,4motor ska vad jag kunnat utläsa inte ha några större problem, däremot verkar det vara många som har problem med Ford transit 2007-2011 typ med 2,2motor och FWD.

//Peter
Okey... vad skulle de va för problem..? Haft mitt bygge i 4 år (2010 2,2 Tdci140Hk FWD) Inga problem =)
 
F

F.d. 58689

Guest
Olika personer har olika behov och vi är alla olika. Man får prioritera. Stort garage? Stort kyl? Hur många behöver få plats? Jag har en Ford Transit Hymer Van -08 (finns under "visa upp") Valde Ford med kamkedja för att slippa byta kamrem vart 5e år. Fyller hellre tanken med diesel för de pengarna. Den är bränslesnål, (0,8 lit/mil) går som en klocka, liten och smidig att parkera med, men ändå rymlig invändigt och bra lastvikt på 550 kg med totalvikt 3500 kg. En av få husbilar med skjutdörr till toaletten.
Prisklass ca 300.000kr om den gått ca 4000 mil på 10 år, beroende på utrusning. En husbil med dörrar till garaget från båda sidor är att föredra.
 
F

F.d. 58689

Guest
Tycker det är lite konstigt, då många Ford Transit går i yrkestrafik. Har några bekanta med dessa lastbilar och de är mycket nöjda!!! Berömmer dem mycket, för de bara går och går!!!! Ytterligare en sak som bidrog till att jag valde just denna.
 

JuHol

HBK Medlem
Inlägg
174
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
26826
Medlemskap
2024
Det är inga större problem med Ford. De flesta rullebilar inom taxi och färdtjänst är Ford för att de fungerar bra och är pålitliga. Cre8iv vilken bra resebil du har.
 
F

F.d. 58689

Guest
Det är inga större problem med Ford. De flesta rullebilar inom taxi och färdtjänst är Ford för att de fungerar bra och är pålitliga. Cre8iv vilken bra resebil du har.

Tack! :spinny:
Problemet med husbilar är kanske att de inte rullar så många mil på ett år. En tjänstebil går ju många gånger dygnet runt och en bil mår ju alltid bäst av att gå, inte stå!!
 
Toppen