• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ViaToll Polen

Bo Brinck

FD HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
28767
Medlemskap
2021
Verkar rena Grekiskan för att köra på avgiftsbelagda vägar i Polen. Har registrerat mig i Österrike ,i Tjeckien på samtliga broar etc som är avgiftsbelagda men går bet på Polen. En rörigare sida att registrera på får man nog leta efter. Finns det någon här som kan upplysa mig om hur man gör på enklaste sätt. Vi åker i morgon med färjan Trelleborg - Swinoujscie . Jag trodde att man kunde registrera sig när man kom i land och få en box direkt. Min husbil vägen 3950 kg och går mao. som tung lastbil. Vi skall köra längst kusten upp tillGdansk , Gedynia och Sopot. Därefter vända och tillbaka till Tyskland.
Med vänlig hälsning Bosse
 

Bo Brinck

FD HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
28767
Medlemskap
2021
Tackar så mycket för snabbt svar. Då satsar jag på att närmsta bensinmack kan hjälpa mig. Skall man tolka allt som skrivs så är det inte bara motorvägar som är avgiftsbelagda.
Mvh Bosse
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
803
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
PKN Orlen i Babigoszcz 50 km från Swinoujscie eller BP i Gryfice ca 80 km från Sw. är nog de närmaste stationerna som har Viatolldosor. Kustvägen till Gdansk har få betalvägar, runt om Nowogard och från Goleniow till Szczecin. I Gdanskområdet är det vanligare. Kolla kartan

Mapa
 

Andrea & Annar

FD HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
22720
Medlemskap
2023
Vi är på väg hem efter resa genom Polen, Slovakien, Ungern, Kroatien, Slovenien o Österrike. Vi fick en del inputs innan vi åkte med vår 5,5 tonnare. Inga problem billigt o enkelt över allt. Vig gränsen kollar ni närmsta mack, så betalar ni o drar vidare.
 
Toppen