• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Svt1 o Svt2 på Oyster parabol

Helena o Tom

HBK Medlem
Inlägg
321
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2024
Hej ,har en Oyster parabol med Hd box och använder ett sk. Depositionkort
från Canal digital . Min fråga är på vilken kanalplats hittar jag Svt 1 o Svt 2 . Har nyaste listan i boxen och hittar flere ställen med dessa kanaler med det kommer upp endast ingen signal :( Problemet började redan förra året men jag har inte brytt mig om men nu skulle det va roligt att se dessa kanaler igen . Hälsningar Tom
 
Senast ändrad:

Rulleriet

HBK Medlem
Inlägg
647
Kommun
Åmål
HBK-Nr
25505
Medlemskap
2025
Kollade i CD-boxen hemma,
Meny, Inställningar, Teknisk info, Signalmätare.

SVT1 och SVT2 Frekv 11216 25000 Vertikal, vilken kanal det är i din box vet jag inte.

MEN låter mer som ett kabelfel, jag hade problem med "ingen signal", var oxid på kabelanslutningen vid parabolhuvudet.
Rengöring, lite 2-26 och sedan vulktejp på anslutningen löste problemet. /Göran
 

Segla IF

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
17361
Medlemskap
2024
Hej Tom,
Jag har också Oyster med depositionskort från CD. Hade samma problem att hitta Thor. Prövade att uppdatera firmware som var ny från 2018-08-31. Därefter gick det bra. Finns en uppdateringstjänst via satellit, tror det är Astra. Du hittar uppdateringstjänsten under någon av menyerna. Kanske var det inställningar eller liknande.
 

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.046
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Vi har råkat ut för detsamma = ingen signal.
Programmen sänds nu i HD-format, så du får nog byta TV och sätta in kortet i TV:n i stället för i boxen. Vi bytte TV, men det fingerade inte trots bytet. Ringde då ”support” på Canal Digital och efter att de gjorde en uppdatering av kortet så fungerade det 10 minuter senare !
 

Rulleriet

HBK Medlem
Inlägg
647
Kommun
Åmål
HBK-Nr
25505
Medlemskap
2025
Man kan ta med CD boxen hemifrån, om den har HD, istället för att byta TV.
Jag gör så, boxarna kan normalt drivas med 12V. Finns tidigare tråd om detta, men gällde då Alden parabol, vilket inte har nån betydelse.
/Göran
 

Helena o Tom

HBK Medlem
Inlägg
321
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2024
Har nu uppdaterat till nyaste programvaran men problemet kvarstår ,Ingen signal på Svt 1 o 2 !
Däremot så har jag signal på Tv3 och flere andra kanaler men då jag endast har ett depositionskort
så kan jag inte avcoda dom. Det konstiga är att jag inte får någon signal ,har även bytt Lnb huvudet.
Borde jag kontakta supporten på Canal digital ?
 

Rulleriet

HBK Medlem
Inlägg
647
Kommun
Åmål
HBK-Nr
25505
Medlemskap
2025
Hej, tråkigt att du inte får ordning på TV mottagningen.

Det är Thor5 och kanalerna enligt länken som du ska ta emot.
Thor 5: 11216 V - LyngSat

Men din Oyster sattelitmottagare måste klara av att avkoda signalen, uppgradering var ett bra steg framåt.

Om du har bytt parabolhuvud borde det inte vara kabelfel som jag spekulerade i tidigare.
- Spara det gamla, troligen felfritt

Tycker du ska ringa JR Larm, dom kan Oyster och kan hjälpa dej tror jag.
JRL Trading
+46 31 7950304

Canal Digital kan du kontakta om inte JR kan hjälpa dej, kan vara nån aktivering på kortet möjligen. Väldigt begränsad kunskap hos deras support enligt mina erfarenheter.

/Göran, har Alden, inte Oyster
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Har du gjort en kanalsøki Oyster boksen? Mulig Canal Digital har flyttet disse 2 kanalene - igjen. Hver gang dette skjer så tar det litt tid før den nye listen er oppdatert og kan lastes ned fra Ten-Haaft (Oyster).
 
Toppen