• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förvirrat

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Inför att vi skulle flytta allt från det gamla systemet in i vårt nya system tog vi fram ett antal informationsfilmer.
Ta dig gärna tid att titta igenom filmerna, jag tror att om man har den informationen som grund blir det lättare att hitta rätt.
HBK Informationsfilmer

PS
Förstasidan ser lite annorlunda ut nu och vissa funktioner, t.ex. Förmåner är förändrade.
DS
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
"det gamla "garaget" har flyttat in i "Visa Upp".

Aha Tack, letade nyss efter visa upp, men icke.
Vrider mobilen på tvären, då kommer de visa upp i blå menyn.

Jag är inte riktigt kompis med forumet på mobilen, men det är ljusår bättre än det gamla på mobilen, använder mobilen 98% av alla mina ärenden på nätet.
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Kan det vara detta som vållar problem.
Vi kallar den för "Hamburgaren", den ikonen inom den röda ringen.
Hamb-1.jpg

Klicka på Hamburgaren och den delen av menyraden som inte fick plats att visas på en smart telefon eller surfplatta visas som rullgardinsmeny.

Hamb-2.jpg

Fortsätt gärna att skriva frågor här så skall vi gemensamt försöka lösa upp knutarna.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Aha Tack, letade nyss efter visa upp, men icke.
Vrider mobilen på tvären, då kommer de visa upp i blå menyn.

Jag är inte riktigt kompis med forumet på mobilen, men det är ljusår bättre än det gamla på mobilen, använder mobilen 98% av alla mina ärenden på nätet.
I stående vy i mobilen har du ju "hamburgare-menyn", de tre strecken, klicka på den så får du upp alla val/genvägar:

2019-06-13 10.09.18.jpg

I den här världen får man vara både djärv och nyfiken ;)
(Tvåa på bollen, vi skrev samtidigt)
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Kikat på filmerna, de är verkligen bra gjorda.
Men, jag har en fråga, när jag från min mobil vill lägga till en bild i ett inlägg så kommer uppmaningen, skriv in bildens URL:
Jag känner sällan till mina bildfiler URL
På filmen som troligen gäller från en pc, så kommer istället funktionen bläddra upp.

Någon som har ett tips på hur jag enkelt lägger till en bild i ett inlägg, från en Android?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det gamle garaget var en modul til vBulletin 3 som det ble slutt på vedlikehold i 2008. Vi har i "visa upp" brukt en mer generell modul som har et bredere kundegrunnlag og sikrere vedlikehold.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
@PeterK
Klicka i nytt inlägg rutan. Skriv eventuellt någon text där...
Klicka på Mitt knappen "Ladda upp en fil/bild"
Välj bild
Ställ markören där du vill ha bilden placerad..
Klicka sedan på Miniatyr eller Full storlek), sedan Skicka svar

20190607_200325.jpg

Screenshots/skärmkopior följer i nästa inlägg
 
Senast ändrad:

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Screenshot_20190613-124940_Chrome.jpg Skriv i rutan för nytt inlägg, t ex Screenshot_20190613-125137_Chrome.jpg Klicka på Ladda upp en fil/bild Screenshot_20190613-125221_Android System.jpg Klicka på Ta ett kort eller Filer som jag gjorde
Screenshot_20190613-125227_Files.jpg Här kan du välja var på telefonen du ska hämta bilden. Välj bland senaste foton, eller klicka på de tre strecken som jag gjorde. Jag valde sedan galleri och valde rätt bild.
Screenshot_20190613-125235_Files.jpg
Bilden laddas upp. Ställ markören där du vill ha bilden platserad i inlägget, och klicka sedan på Miniatyr (liten bild) eller Full storlek:
Screenshot_20190613-125255_Chrome.jpgScreenshot_20190613-125542_Chrome.jpg
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Tusen tack, så enkelt när man gör rätt,
jag hade inte ens noterat knappen "Ladda upp en fil/bild" utan jag gick via bildsymbolen ovan i huvudet o_O

Man lär sig mycket nytt var dag :)
 
F

F.d. 4220

Guest
Till exempel har jag kommit underfund med att "diskussion" inte är något som vi sysslar med i trådarna utan är det som förr kallades "PM - Personligt Meddelande". Ett mysterium för mig som ser ett meddelande som just ett meddelande, inte en diskussion samtidigt som jag ser många trådar i forumet som just diskussioner.

Jag kan tycka att du har en poäng. Men det är ofta svårt att hitta bra täckande översättningar.
På Engelska heter det "Conversations" och det är möjligt att "Konversation" vore ett bättre ord på detta, särskilt i jämförelse med forumdiskussioner.
Frågan är om det skapar mer eller mindre förvirring att byta nu. :/
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.636
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
På Engelska heter det "Conversations" och det är möjligt att "Konversation" vore ett bättre ord på detta, särskilt i jämförelse med forumdiskussioner.
Frågan är om det skapar mer eller mindre förvirring att byta nu. :/
varför inte kalla det Diskussion/PM så förstår man att det även är Personligt Meddelande
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Du bør først lage et album, selv om du kan lagre under Medlemmers egna bilder.
Om du har laget et album så går du inn i dette og har da en knapp oppe til høyre som sier Lägg till Media.
 
Toppen