• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dieselpriser

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Texten i förmånen ÅFA behöver ändras eftersom vissa förändringar i villkor/omfattning gjorts.
 

Tommy N

HBK Medlem
Inlägg
500
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
25990
Medlemskap
2027
Har haft kontakt med Peter Nilsson Såifa

Meddelande: Hej

Jag är medlem nr 25990 i husbilsklubben.se där vi har bränslerabatt. Jag undrar om det är olika rabatt på diesel hos Preem resp Såifastationer?

Mvh

Tommy


Svar: Nej, det är inte olika rabatt på diesel när det gäller Preem/SÅIFA, ni har alltid det avtalade veckopriset oavsett vilken Preem eller SÅIFA anläggning, samt Preem micro obemannade stationer.

För ett par år sedan var det så att man måste hitta en SÅIFA för att få det bästa priset, men så är det ej längre!

Med vänlig hälsning,


Peter Nilsson

Drivmedel


Det vore bra om den här uppgiften blev synlig för fler och även dubbelkommando!
Rulla lungt!
Tommy

Ps. Jag menar förstås dubbelkoll och inte det jag skrev först!
DS.
Tommy
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.152
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
I min senast faktura från Preem där köpare/avtalspart är ÅFA och också jag står att jag fick 91 öre rabatt per liter diesel exklusive moms och 32 öre rabatt på per liter bensin exklusive moms. På lite drygt 60 lite diesel fick jag alltså lite drygt 55 kr rabatt och nästan 19 kr rabatt på lite över 58 liter bensin. Jag tankar alltså både diesel och bensin på Preem- och Såifamackar med samma kort.
 
F

Fd.47585

Guest
Joki
I min senast faktura från Preem där köpare/avtalspart är ÅFA och också jag står att jag fick 91 öre rabatt per liter diesel exklusive moms och 32 öre rabatt på per liter bensin exklusive moms. På lite drygt 60 lite diesel fick jag alltså lite drygt 55 kr rabatt och nästan 19 kr rabatt på lite över 58 liter bensin. Jag tankar alltså både diesel och bensin på Preem- och Såifamackar med samma kort.
Observera att det är exkl moms, med moms blir det 68:25 i rabatt på 60 liter, det är 1:14/liter! Inte dåligt alls enligt mig, "vanlig" rabatt som folk åker omvägar för är 20 -25 öre/liter
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Mail skickat till ÅFA/SÅIFA.
Avvaktar besked från ÅFA/SÅIFA om uppdaterad text.
Tack för att du uppmärksammade oss på detta, viktigt att vi har rätt information i vårt Forum.

Är intr av vad Åfa har återkommit med för svar för vad som gäller.

//Tommy
 
F

F.d. 32985

Guest
Om du går till sidan som Robert hänvisar till i inlägg 34 så har du en fil att ladda ner på höger sida.
Du ser den på bilden nedan, till höger om Åfa, OKQ8, iDS, SÅIFA texten.

upload_2019-6-18_11-12-7.png

Edit, Robert var snabbare än Lucky Luke.
 

brijak

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Ale
HBK-Nr
13880
Medlemskap
2024
Oj,oj stötte på problem.
Sidan kunde inte hittas.

Skulle hjälpa en ny medlem att fylla i ansökningsblanketten till ÅFA AB,länken fungerar inte för någon av oss?
Kan någon hjälpa eller skicka en fil?
/Ralf
 
Toppen