• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motorlampa

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Motorlampan tände åkte till verkstad man läste ut följande:
Koppling mekaniskt fel länkage robotlåda
Hög vattentemperatur,signal fel
Turbo lågt tryck,signal fel

Samtliga fel raderades och bilen fungerar som tidigare normalt, är det någon som råkat ut för liknande,att behöva leta verkstad för uppenbara felvarningar.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Någon som har tips på en bra OBD läsare,så man kan läsa av felen, samt även nolla serviceindikatorn.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Har haft bilen på verkstad felkod 238,401,401 man har bytt båda EGRventilerna raderat felet provkört,hämtar bilen kör 10min,motorlampa igen, nu enbart felkod 402,bilen står fortfarande på verkstad dom får inte göra något mer förrän FIAT Italien har fattat beslut,detta är ett garantiärende någon med liknande symptom?
 

Reijo53

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
11098
Medlemskap
2024
Har haft samma fel på min helt ny Fiat för 2 år sen, Fel koderna ändrade sig en efter en och bilen var i verkstad 3 månad innan dem byte databoxen ,då var felet borta
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Fiat Italien har beslutat byta,turbo,intercooler samt partikelfilter exakt vad felet är vet man inte!
Bilder på diverse delar har skickats till Italien,mycket sot på vissa delar.
 
Toppen