• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bucklor

valle

HBK Medlem
Inlägg
157
Kommun
Arvika
HBK-Nr
2275
Medlemskap
2024
Har fått några småbucklor på bilen. Har någon prövat något sätt att åtgärda bucklor själv?det finns sätt för hemma fixare att åtgärda bucklor, det finns ett sätt för cirka 700kr där det ingår en limpistol och en utdragare för bucklor,är nyfiken på om det finns någon som har provat och är nöjd med resultaten detta gäller bara mjuka bucklor utan lackering.Valle
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Om det är aluminiumplåt så måste du nog spackla och måla.Det finns en firma i TRollhättan som kan laga om plåten inte är slät men det är väldigt dyrt.Man lagar för att slippa byta plåt.Om det är vanlig bilplåt går det bra att dra ut en buckla men det är inte lätt
Anders
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Jag har en sådan med limpistol mm. Den fungerar inte på småbucklor & definitivt inte om bucklorna har skarpa knäckar.
 

valle

HBK Medlem
Inlägg
157
Kommun
Arvika
HBK-Nr
2275
Medlemskap
2024
Var det lätt att få bort limmet efter åtgärd?Bucklor jag har är efter cyckelstyre och campingstol som har rammlat mot den mjuka alu-plåten,obs gäller bara alu-plåt,bilen är husbil slätplåt (alu) Valle
 
Toppen