• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fejl på Schaudt betjeningspanel MP 20 s

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.767
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Mit betjeningspanel er stået af.

Der er ingenting der lyser, hverken 12V eller 230V. Ingen visninger kan foretages som for eksempel vandniveau, batteritilstand eller temperaturer

Alle forbrugere er gået ud, Vi har ikke lys, ingen køl ingen varme---- ingenting. Heller ikke når 230V er tilsluttet.

Jeg har kigget på 2 sikringer i nærheden af batteriet, som ser ud til at være OK. en på 40 og 3n på 30.

EBL Schaudt 102: Alle sikringer ser ud til at være OK

Fejlstrømssikring 230V er IKKE udløst.

Fejl opstod i forbindelse med min hustrus check af temperatur. inden hun rørte ved knappen fuk hus stød af statisk elektricitet. og så lyste alting på panelet, virkelig alt. og siden så gik det hele ud.

Ideer modtages meget gerne!!!!
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Et par muligheter, det bruker finnes en liten sikring for EBL og panel. Disse småverdi sikringene kan ryke uten at det er synlig, finn hvilken det er og kontroller med ohm området på ditt multimeter. Den andre ytterlighet er at det meste er slått ut av den statiske utladningen - veldig lite sannsynlig, men veldig dyrt. Noen få paneler har en egen sikring inne på panelets printkort, kan være vanskelig tilgjengelig.

Men kontroller først de få sikringene som er under 10A på EBL, oftest er det en 2A som er synderen.

Om jeg skal gjette på handlingsrekkefølgen så førte utladningen til at elektronikken slo på alle lamper i panelet slik at det belastet med mer enn hva sikringen tålte.
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.767
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Jeg har desværre ikke noget måleinstrument, så det blev til at demontere trappen, så jeg kunne få den slået ind. Derefter kørt fra Groningen i Holland og hjem til det nordvestlige Danmark.

Og så bliver det værksted i morgen, hvor de må løse problemet på garantien.

Vender tilbage med oplysninger om problemet og med løsningen, af hensyn til andre med lignende problem
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.767
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Bag printpladen på betjeningspanelet lå der øjensynligt uisolerede ledninger, der kunne flytte sig under kørsel.

En af disse fabriksmonterede ledninger har rørt ved en af spidserne på printpladen. Det har forårsaget, at printpladen er brændt sammen.

Printpladen er skiftet på garanti og de løse ledninger er pakket ind, så det ikke kan ske igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen