• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbil under 6 meter! WHY not?

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Husbil under 6 meter! WHY not?

Bra gjort! Nu är du med i Plåtis-gänget:) Du ångrar dig inte:D
 
F

Frudden

Guest
Sv: Husbil under 6 meter! WHY not?

Själv så har jag en Sunlight T60 som är 598cm lång, och den är jag mycket nöjd med. Lättkörd som en plåtis, men mer utrymme och mer längd i sängen för mig som är 187cm. Jättenöjd!

// Fredrik W
 

Oboyen

HBK Medlem
Inlägg
50
Kommun
Sollefteå
HBK-Nr
25684
Medlemskap
2024
Sv: Husbil under 6 meter! WHY not?

Jag har Pilote p 600.med fransk säng.bilen är 6m

//Den har jag missat... jag vill ha under 6m, (första bil ev.), kan du inte ge dina fördelar o nackdelar med bilen som du upplever för den ser väldigt bra ut i mitt tycke? Tack på förhand //Oboyen!
 

Helgas

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Haninge
HBK-Nr
25386
Medlemskap
2024
Hej Berit
Jag sökte husbil under 6 meter och hittade idag den 19/5-19 din fråga.
Du har antagligen sedan länge löst din Vildrosgatan, kan jag tro.

Iallafall ....
Jag har själv en helintregrerad Rapido 803F som är 5.94 lång. Rymlig med 140 cm bred säng att dra ned fram och ca 140 cm bred säng på tvären, bak. Bäddplats för 4, mest bekväm för två personer.
Jag har ställ för 2 cyklar bak, rymligt garage och har också haft en damcykel med vid tillfälle (fick dra av styret lite
Åkt över till Gotland ett par ggr och det är väl pris som för personbil.

Den är perfekt och har alla bekvämligheter
Jag kör oftast ensam.

Hälsningar
Jeanette
 

Jontes

HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
30002
Medlemskap
2024
Hej
Vi har precis köpt en Carado t135 5,98 m och passar perfekt för 2 personer.

Mvh John
Hej John,
Jag har en vän som funderar på en Carado T135 att bo i. Har någon här praktisk erfarenhet hur Carado T135 fungerar vid tex -15 längre perioder? (Minst 1-2 veckor)
Mvh
Jonte
 

Peter14Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
327
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
30772
Medlemskap
2025
Hej John,
Jag har en vän som funderar på en Carado T135 att bo i. Har någon här praktisk erfarenhet hur Carado T135 fungerar vid tex -15 längre perioder? (Minst 1-2 veckor)
Mvh
Jonte
Gråvatten tanken kan frysa då, men framförallt kommer kranen gråvattentanken att frysa.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.571
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej John,
Mvh
Jonte

Hej Jontes, vill bara påpeka att John inte har varit inne på forumet sedan hösten 2021 så det är möjligt att du inte hör av honom om du nu väntar på svar, och inlägget ovan från 2019 är det enda som han har skrivit.

M.v.h. JANKRO.
 

Jontes

HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
30002
Medlemskap
2024
Gråvatten tanken kan frysa då, men framförallt kommer kranen gråvattentanken att frysa.
Hej Jontes, vill bara påpeka att John inte har varit inne på forumet sedan hösten 2021 så det är möjligt att du inte hör av honom om du nu väntar på svar, och inlägget ovan från 2019 är det enda som han har skrivit.

M.v.h. JANKRO.
Tack Jankro, jag vet! Det var bara en chansning. Jag ska ställa frågan under Carado 135 tråden mer utförligt senare. Andra med erfarenhet får gärna svara med.
 

Jontes

HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
30002
Medlemskap
2024
Gråvatten tanken kan frysa då, men framförallt kommer kranen gråvattentanken att frysa.
Tack Peter, det skulle nog hända med min plåtis med oisolerad gråvattentank. Det är ju ett mindre problem än att vattenledningar inne i bilen fryser. Ser ut som att Carado T135 har någon form av tekniskt dubbelgolv för dragningar av ledningar mm. Är din bil vinteranpassad på något vis? Jag bor i Lund, så om det är någon i närheten har en T135 får ni gärna säga till. Har sett att det finns en i Trelleborg till Salu men har inte hunnit åka och titta på den ännu. Dessutom är det alltid bäst att prata med ägarna till aktuell modell som har praktisk erfarenhet.
Mvh Jontes
 
Toppen