• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rattkrycka

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Vi använder vår ALLTID, även när vi storhandlar på större shoppingcentra i Spanien (ej här hemma). Vi tror att den avskräcker genom blotta uppsynen då den visar att ägaren bryr sig om sitt fordon. Rattkryckan markerar även att det ”kan finnas” ytterligare säkerhetsåtgärder vilket en potentiell tjuv kan råka ut för om han ger sig på just den här husbilen... Varför anstränga sig och riskera upptäckt i det här fordonet när det finns fler att välja på UTAN rattkryckor.

upload_2019-5-17_15-54-43.jpeg
bild: lån från nätet
 

Clapton

HBK Medlem
Inlägg
193
Kommun
Västerås
HBK-Nr
10179
Medlemskap
2024
Jag har också en MegaLock. Hade en billig innan från Biltema. Inte bra...Ägnade 1,5 h att försöka få upp låset och höll på att missa båten till Kiel från Gtbg. Slängde skräpet och köpte en seriös krycka...

Claes
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Helt rätt Livsnjutaren, vi har aldrig "gardiner" eller solskydd på runt om, bara på solsidan. Dessutom även öppet, tömt och väl synligt handskfack ingår i standardrutin när vi lämnar husbilen en längre stund...
 
Toppen