• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tvåväxlad tvättmaskin, bra idé?

F

F.d. 54210

Guest
Hej!
Filip heter jag. Funderar på att starta företag och importera en handdriven tvättmaskin. Tänker att det borde vara en perfekt produkt för husvagnsägare, men är ingen expert på branschen, varför jag vänder mig till er.

Vet att det finns ett par modeller på marknaden sen tidigare. Unikt med den här är att den är tvåväxlad, dvs två olika hastigheter. Därmed bra för både tvätt (långsam växel) och centrifugering (snabb växel).

Lyckas tyvärr inte ladda upp någon bild. Den ser ut som en stor salladsslunga ungefär. Handtaget sätts i ett av två uttag i locket beroende på om man vill köra snabbt eller långsamt.

Skulle troligen landa på ett pris på omkring 800:- till kund.

Vad tror ni spontant om produkten? :) Mailar gärna bild om nån är intresserad av att kika.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
För att du skall kunna ladda upp bilder så måste du lösa medlemsskap. En tvättmaskin kanske inte är det optimala att satsa på. Dessa finns ju att hyra på campingar & en del ställplatser.
 

leifn

HBK Medlem
Inlägg
217
Kommun
Mora
HBK-Nr
2053
Medlemskap
2024
En liten tvättbräda är nog mer plats/tid/vattenbesparande.mycke vevande blir de,,,,
 
F

Frudden

Guest
Fixa en med 12V-motor så kan det vara intressant.

// Fredrik W
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.252
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
800:- verkar vara väldigt billigt men det står kanske i relation till kvalité och arbetsinsats. Kanske storlek och kapacitet också påverkar priset.

Arbetsinsatsen kan ju vara positiv, som ett gympass. Många betalar säkert mer än 800:- för ett gå på gym ett år.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.861
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
De flesta husvagnar står anslutna till el.
och då finns alternativ, t.ex denna Mestic tvättmaskin 2 kg

Från Kina finns även hopfällbar som drivs via usb
2-in-1 Ultrasonic Laundry Washer And Pail Collapsible Mini Clothes Washing Machine

Däremot står husbilar oftare utan el, och möjligen då att en din variant kan vara ett hjälpmedel.

Själv skulle jag då aldrig skaffa mej en tvättmaskin som jag måste handveva, och priset verkar för högt för att folk ska "prova på".

Men bra att du rekar innan du skuldsätter dig.
Lycka till :)
 
F

F.d. 54210

Guest
Stort tack för bra och utförlig feedback! Vet att det säljs väldigt många icke-elektriska maskiner av ungefär den typen jag tittar på i USA, men börjar nog mer och mer också luta åt att de elektriska små varianterna i ungefär samma prisklass vore att föredra för de flesta kunder.

Jag tar med mig era synpunkter och funderar vidare. Återigen tack för att ni tog er tid! :)
 
Toppen