• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förbud fossildrivna fordon

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Har valt att ignorera alla i miljökyrkan.
Då slipper man alla sagor och lögner.
Helt meningslöst att diskutera med religiösa fanatiker. De tror att jorden är platt sedan medeltiden och säljer fortfarande avlatsbrev som de kalla miljökompensation.
 
Senast ändrad:

KawaMal

HBK Medlem
Inlägg
975
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
Har valt att ignorera alla i miljökyrkan.
Då slipper man alla sagor och lögner.
Helt meningslöst att diskutera med religiösa fanatiker. De tror att jorden är platt sedan medeltiden och säljer fortfarande avlatsbrev som de kalla miljökompensation.
Det var ett inlägg som verkligen andas respekt för att det finns olika uppfattningar om sakernas tillstånd....
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Har valt att ignorera alla i miljökyrkan.
Då slipper man alla sagor och lögner.
Helt meningslöst att diskutera med religiösa fanatiker. De tror att jorden är platt sedan medeltiden och säljer fortfarande avlatsbrev som de kalla miljökompensation.
Verkligheten hinner ifatt även för dig vad det lider!
Jag är säker på att du bytt åsikt innan dess.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Respekt måste man förtjäna. Dessa religiösa fanatiker trycker på alla sina tokiga idéer utan vidare spisning så att visa dem respekt känns inte så behövligt.
Att ignorera vissa och blocka på Fb fungerar utmärkt.
Man slipper massor av dumheter
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Vad är mest ”klimatsmart”, köra med min husbil till Spanien eller flyga? Bilen är en diesel från 2001.
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.705
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Nu var ju tråden ursprungligen om att förbjuda fossilsrivna fordon. Detta lär ju borga för att dieselmotorn har en lysande framtid då den ju kan köras på helt fossilfria bränslen.
Det kan bli värre för elfordon då en stor del av världens el är fossiframställd och därigenom indirekt är ett fossildrivet fordon.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024

Lennart Eriksson

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Laxå
HBK-Nr
1411
Medlemskap
2024
Nä det är vi andra som skäms för dig Lassej (kallas grupptryck) :twitcy: Glad Påsk..
Jag skäms inte för Lassej åsikt, är ni några som skäms mår ni mest illa av det själva. Jag tycker nog att var och en bör göra som är bäst för sig själv. När man ser vad som händer i England så kanske det inte så vettigt att kasta med bränsle på elden. Jag tror att i den gruppen finns många som inte är miljö kämpar utan bara aktivister.
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Kan jag flyga flyger jag och jag skäms inte.

Tycker du absolut ska flyga med gott samvete, finns ju dom som flyger betydligt oftare utan att skämmas, fast dom kanske borde det.o_O

Fick klippa bort länken, annars hade det blivit lite väl politiskt.
Men ni kan ju googla Hanna flygpendlar.
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Det är tydligt att mitt skämtsamma inlägg går att missförstå! Så var inte tanken.
Jag har flugit en hel del i mina dar utan att skämmas!
 

tor-ake

HBK Intresserad
Inlägg
226
Kommun
Österåker
En boeing 777 drar ca 90 liter/milen men då med 300 passagerare, så 0,3l/mil per passagerare. Gäller resor längre än 100 mil.

Är ni färre än tre personer som skall resa så går det alltså mindre bränsle om ni flyger.

Flygplan är faktiskt väldigt effektiva maskiner, på grund av att de har lågt luftmotstånd uppe på höjd, och inget rullmotstånd :msn_wink:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen